برنامه ریزی راهبردی برای جذب 4 میلیون گردشگر از کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس توسط کانون آغاز شده و به زودی نخستین تورهای این برنامه کلان از کشور عراق وارد ایران خواهند شد.

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر اینکه توسعه پایدار گردشگری و صنایع وابسته بهترین راهکار اجرایی ساختن شعار «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» است، افزود: با توجه به حجم فزاینده طرح‌ها و پروژه های گردشگری در ایران، به تازگی سازمان جهانی جهانگردی، آینده روشنی را پیش روی گردشگری کشورمان ترسیم کرده و همین امر وظیفه ما را در تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله صنعت گردشگری دو چندان می کند.
وی با تاکید براینکه جذب جهانگردان از کشورهای همسایه و حاشيه خلیج فارس به عنوان اولویت نخست بازارهای هدف تعیین شده است، گفت: برخی کشورهای همسایه با تاریخ کهن خود، به عنوان یک رکن ماندگار و خاستگاهی تاریخی برای تبلور زبان و اندیشه مشترک بوده اند، این بستر در بطن روابط تاریخی – فرهنگی ایران و همسایگانش واجد جذابیت های فراوانی بوده و اهتمام به توسعه گردشگری توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، بر عمق این روابط، بخصوص در گستره ایران فرهنگی خواهد افزود.
جعفری تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با سازمان و معاونت گردشگری کشور، مبنی بر جذب 4 میلیون جهانگرد توسط کانون، در دیدارها و مذاکرات جداگانه، پیش نویس تفاهمنامه توسعه مبادلات گردشگری و تورهای ورودی با مگاتورها و هیات های ترکیه، عراق و اربیل به تصویب رسیده  و پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نخستین تورهای برنامه ریزی شده وارد ایران خواهند شد.
مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با تاکید بر اینکه بدنه کارشناسی و مدیریتی کانون، ماموریت خود را در سال جاری تحقق اهداف گردشگری و جذب 4 میلیون گردشگر قرار داده است، گفت: یکی از اصلی ترین بسترهای تحقق این هدف بزرگ، استفاده از ظرفیت های رسانه ای بوده و کانون با برنامه ریزی برای برگزاری فم تورهای رسانه ای از کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس در کنار تورهای آشناسازی مگاتورها، از ظرفیت های رسانه ای کشورهای همسایه در کنار رسانه های تخصصی گردشگری جهان، به بهترین شکل ممکن بهره خواهد برد.
جعفری با اشاره به قدردانی سازمان جهانی جهانگردی از جمهوری اسلامی ایران در نود و سومین اجلاس این سازمان گفت: برنامه ریزی برای جذب 5/7 میلیون گردشگر خارجی در سال جاری گامی بلند در راستای گسترش پایدار صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد بومی و ملی بوده و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز به سهم خود و درراستای هم افزایی با سازمان و معاونت گردشگری، برنامه ریزی برای ورود 4 میلیون گردشگر از کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس را آغاز کرده است.
وی، جایگاه ایده‌ «ما می توانیم» را در جذب جهانگردان و توسعه صنعت گردشگری،  درخور توجه ارزیابی کرد و یادآور شد: دولت شعار ما مي توانيم را به بهترين شکل اثبات کرده و حتی در بسیاری از چرخه های مدیریتی و اجرایی، شعار «ما می توانیم» به «توانستیم» تبدیل شده است. با همین پشتوانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز اهتمام جدی به جذب 4 میلیون  جهانگرد داشته و به طور مستند و با اتکا به توسعه تورهای ورودی، با تحقق این هدف، جریان بزرگی در چرخه  توسعه صنعت گردشگری به وجود خواهد آورد.
 جعفری در پایان پیش شرط  تحقق اهداف گردشگری در ایران را انسجام کلیه دستگاه ها و نهادهای مرتبط  دانست و اعلام کرد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، کلیه ارگان ها و موسسات عمومی و خصوصی را به عنوان یک عزم ملی جهت توسعه صنعت گردشگری فرا خوانده و از کلیه طرح ها و پروژه های اجرایی این صنعت  به ویژه  طرح های جهانگردی مرتبط با کشورهای همسایه، حمایت خواهد کرد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار