مسئول بين الملل حزب موتلفه اسلامي گفت: تحريم ها تأثيري بر روند اقتصادي كشور ايران نداشته بلکه مشکلاتي را براي کشورهايي که نيازمند نفت ما هستند به وجود مي‌آورد.

حميدرضا ترقي مسئول بين الملل حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به دوره جديد تحريم ها عليه ايران گفت: دوره جديد تحريم هاي نفتي در شرايطي مورد توجه اروپايي ها قرار گرفته که 20 کشور طرف قرارداد خريد نفت ايران، از تحريم آمريکا معاف شده اند و تمام آنها مي توانند به خريد نفت و معاملات نفتي از ايران اقدام کنند.

وي افزود: در مورد کشورهاي ديگري هم که تاکنون از ايران نفت نخريده اند تحريم ها تأثيري بر روند اقتصادي كشور ما نداشته بلکه مشکلاتي را براي کشورهايي که نيازمند نفت ما هستند نيز به وجود مي‌آورد.

ترقي با بيان اين مطلب كه دولت راه کارهاي مختلفي را در مقابله با تحريم ها تدارک ديده است، تصريح كرد: اقدامات دولت در زمينه مقابله با تحريم ها تاکنون آثار و نتايج مثبتي را داشته است و كشور ايران در تبين اقتصاد مقاومتي، به ابعادي از روش هاي جديد براي مقابله با تحريم هاي خارجي رسيده است.

مسئول بين الملل حزب موتلفه اسلامي گفت: در بودجه ساليانه هم تلاش شده است تا هر سال درصدي از وابستگي بودجه به نفت کاهش پيدا کند تا کشور از سياست هاي نفتي دنيا در رابطه با بودجه دچار مشکل نشود.

وي به تلاش مجلس هشتم در جهت کاهش وابستگي به نفت اشاره كرد و گفت: لازم است اين مهم در مجلس نهم نيز مورد توجه جدي تر قرار بگيرد تا بتوانيم با نظام پولي بين المللي در مبادلات اقتصادي و تجاري، راهکارهاي جديدي پيدا کنيم که اين تحريم ها هيچ اثري نداشته باشد.

مسئول بين الملل حزب موتلفه اسلامي خاطر نشان كرد: وابستگي درآمد نفتي، مي تواند با کاهش يا افزايش قيمت نفت، نوسانات زيادي را در اقتصاد کشور ما پديد بياورد که بايد اين مشکل را نيز از اقتصاد کشور برطرف کنيم./س3
برچسب ها: تحریم ، موتلفه ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار