دومین اجلاس رسانه های جهان موسوم به المپیک رسانه ها (WMS) هفته آینده با حضور بیش از 200 تن از مدیران ارشد رسانه های بین المللی 5 قاره جهان در مسکو برگزار می شود.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، اجلاس رسانه های مسکو با شعار "رسانه های جهانی: چالش های قرن 21" از 14-17 تیر در مسکو به میزبانی خبرگزاری دولتی روسیه "ایتار تاس" برگزار خواهد شد.

  اولین "المپیک رسانه ها" به ابتکارو پیشنهاد خبرگزاری شینهوا پس از بازیهای المپیک تابستانی 2008 و به منظور گسترش همکاریهای رسانه ای جهان با میزبانی خبرگزاری شینهوا - یکی از 5 خبرگزاری مهم دنیا - در سال 1388 (2009) درمحل تالار بزرگ خلق چین در پکن برگزار شد.
 
اجلاس جهانی سه سال پیش رسانه ها در پکن با موضوع "مشارکت ، فعالیت برد"برد و توسعه"، و با حضور بیش از از 300 تن از مدیران و چهره های رسانه ای جهان، شامل 260 هیئت خارجی از130 رسانه جهان به چالش ها و فرصت های رسانه های جهان در عصر دیجیتال و بهره گیری از فناوری های نوین شبکه ارتباطی پرداخت.
 
اجلاس 2012 مسکو در ادامه نشست ابتکاری 2009 پکن و کنگره جهانی آژانسهای خبری (WCNA) 2004 مسکو برگزار می گردد. بیش از 200 هیئت خارجی از رسانه های جهان به همراه هیئاتی از دو خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مهر و ایرنا در نشست های مختلف اجلاس امسال به بررسی آینده اطلاعات و رسالتشان در جهان پویای امروز، رابطه بین رسانه های مدرن و سنتی، امنیت روزنامه نگاران و جنبه های اقتصادی و ... حرفه روزنامه نگاری خواهند پرداخت.
 
"رسانه های جهانی و چالش های اطلاعاتی قرن 21:

 نقش رسانه ها درجنگ و انقلاب

رسانه های برجای مانده از بحران های اقتصادی: نقش حکومت و تجارت

اطلاعات آینده: مسیرهای اصلی تغییر در رسانه های سنتی

رسانه های الکترونیکی: تنوع مدلها یا انحصار اطلاعات جهانی

رسانه های اجتماعی و اینترنت: وسیله تقلب جمعی- گروهی یا ابزار همبستگی اجتماعی

تجارت و رسانه: شریک یا مالک

اخلاق روزنامه نگاری در دنیای در حال تغییر: مرزهای مجاز وحقوق روزنامه نگاری و همچنین شرق و غرب: چرا ما جهان را متفاوت می بینیم ، از موضوعات اصلی مورد بحث در این اجلاس است./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.