معاون اول قوه‌قضائیه گفت: ملاک اجرای عدالت در کشور قانون است.


 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با بیان این مطلب افزود: موضوع و مفهوم عدالت یکی واژه‌های گسترده و فراگیر است به نحوی که می‌توان گفت که عدالت با خلقت و آفرینش زمین و آسمان همراه بوده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک انسان عادل در جامعه گفت: عفت، شجاعت و داشتن حکمت سه ویژگی است که می‌توان برای یک انسان عادل برشمرد.

رئیسی گفت: اما در ارتباط سخن جمهوری اسلامی ایران این است که صلح باید برمبنای عدالت باشد؛ ملاک اجرای عدالت در کشور قانون است.

وی تاکید کرد: همه مسئولان و در لایه‌های مدیریتی گوناگون باید مرزبانی خود را از ارزش‌های جامعه و نظام در چارچوب عدالت و قانون انجام دهند.

وی با اشاره به جایگاه امام راحل(ره) و شهیدان بزرگواری مانند شهید بهشتی گفت: امام خمینی(ره) و شهید بهشتی از جمله افرادی بودند که سخنان آنان حکمت آمیز بود و در این ارتباط اگر سخنان آنان را مطالعه کنیم متوجه آن می‌شویم که هنوز و با گذشت چند سال از بیان این سخنان دارای تازگی است.

معاون اول قوه‌قضائیه افزود: سنگ زیر بنای اندیشه و تفکر امام خمینی(ره) این بود که عالم در محضر خداست و سنگ نبای اندیشه فلسفه و فقه امام خمینی (ره) بر اساس این اندیشه بنا شده است./س 


برچسب ها: ملاک ، اجرای ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.