کنگره آمریکا در حال بررسی لایحه ای است که به بهانه حفاظت از منابع طبیعی جهان، گام دیگری برای گسترش استعمارگری این کشور محسوب می شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، عده ای از نمایندگان هر دو حزب آمریکا، روز جمعه لایحه حفاظت از منابع طبیعی جهانی را همزمان به دو بخش اصلی کنگره یعنی مجلس نمایندگان و سنا ارائه کردند.

این لایحه را سناتورها راب پورتمن جمهوریخواه از ایالت اوهایو، تام اودال دموکرات از ایالت نیومکزیکو و برخی از اعضای مجلس نمایندگان از جمله جف فورتنبری جمهوریخواه از نبرسکا و راس کارنهم دموکرات از میسوری ارائه کرده اند.

این لایحه نخستین راهبرد گسترده دولت آمریکا در مورد حفاظت از منابع طبیعی بین المللی نامیده شده است که به این کشور اجازه می دهد به موضوعات و منابع حیاتی بین المللی توجه بیشتری کند.

ارائه دهندگان لایحه یادشده بر این باورند در صورت قانونی شدن چنین لایحه ای ، دولت آمریکا می تواند گامهای مهمی برای رهبری حفاظت منابع طبیعی جهان بردارد.

این اقدام کنگره آمریکا در حالیست که این کشور به اکثر کنوانسیون های بین المللی محیط زیست بی توجه است و عضویت در آنها را نپذیرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار