بهمن دری معاون در دیدار با دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، انقلاب اسلامی ایران را احیاگر بیداری اسلامی دانست و افزود: این موج همچنان ادامه دارد تا آزادی سرزمین فلسطین و حرم شریف قدس.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی دری ادامه داد در حال حاضر شاهد موج توفنده بیداری اسلامی با الگو گیری از انقلاب اسلامی ایران در جهان هستیم نه  بهار عربی  ، که برخی در تلاش برای القای آن هستند.

وی گفت : الگوگیری از فرهنگ انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام و اسلامی و مردمی بودن قیام ها و همینطور ضد استبدادی و ضد استعماری بودن خیزش ها و در عین حال ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی بودن حرکت های آزادی بخش نشان از موج توفنده و عظیم بیداری اسلامی در جهان است و نمی توان آن را  به بهار عربی تعبیر کرد .

معاون امورفرهنگی وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: جهان تشنه فرهنگ انقلاب اسلامی است و ما باید از طریق فرهنگ مکتوب و انتشار آثار ارزشمند و ترجمه کتابهای مناسب در جهان ، مسیر را برای نظام سازی در کشور های انقلابی هموار کنیم .

دری یکپارچگی در فعالیتهای صورت گرفته برای حمایت از مردم فلسطین را یک اصل مهم دانست و گفت در ایران باید تمام انجمن های غیر دولتی و فعالان حامی آزادی فلسطین فعالیت های خود را بصورت متمرکز و یک پارچه برنامه ریزی کنند تا انسجام لازم در رسیدن به هدف تعیین شده محقق گردد .

معاون فرهنگی  وزیر ارشاد همچنین خواستار  توجه شایسته به انتقال مفاهیم فرهنگی به جهانیان در شرایط کنونی شد و  ادامه داد : حال که رژیم غاصب و ستمگر اسرائیل  روی قوس نزولی خود قرار گرفته و سقوطی ناخواسته را تجربه می کند باید در انتقال مفاهیم فرهنگی به جهانیان توجه شایسته داشته باشیم .

وی افزود : به اذعان رژیم ستمگر صهیونیستی  که خمینی و خامنه ای در مرزهای اسرائیل  اردو زده اند ، باید به نحوی عمل کنیم که این ادعا از حیث فرهنگی جامعه عمل پوشیده شود .

بهمن دری یادآور شد : جمعیت دفاع از ملت فلسطین با حضوری جدی و تاثیر گذار در نمایشگاههای فرهنگی بویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نمایشگاه قرآن که پیش رو است  می تواند مانور فرهنگی خود را در عرصه حمایت از بیداری اسلامی به منصه ظهور بگذارد .و قطعا معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نیز با توجه به اینکه فلسطین مسئله اول جهان اسلام است  با جدیت  از تلاش های فرهنگی و بنیادی در باره بیداری اسلامی حمایت و پشتیبانی خواهد کرد و زمینه را برای حضوری فعال  و بانشاط در نمایشگاه ها از جمله نمایشگاه قران فراهم خواهد کرد .

در پایان این جلسه دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ضمن قدر دانی از فعالیت های معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به ارائه گزارشی از عملکرد و کارنامه این جمعیت در زمینه فرهنگی پرداخت ./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار