رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد گفت: وقتی دشمنان فهمیدند مجالس اهل بیت (ع) وسیله به بن بست کشاندن خیانت‌های آنان است، شروع به مقابله کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کمال خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در پاسخ به این سوال که اخیراً حجت‌الاسلام پناهیان نقل کردند که در بعضی از هیات و مساجد کشور بجای اینکه روضه حضرت سیدالشهدا (ع) بخوانند، بر ضد حضرت روضه می‌خوانند و می‌گویند یا امام حسین جنگ دیگر بس است. بنظر شما منشا این انحرافات از کجا می‌آید؟ گفت: وقتی دشمنان نقطه قوت اسلام و مسلمین را پیدا کردند و فهمیدند که مجالس اهل بیت (ع) وسیله زنده نگه داشتن نام و یاد اهل بیت (ع) و به بن بست کشاندن خیانت‌ها و جنایت‌های دشمنان است، شروع به مقابله کردند.

حجت‌الاسلام خداداده ادامه داد: قطعاً هیچ راهی برای دشمنی، بهتر از همین مسیر انحراف و التقاط در این مسیر نورانی نیست. به همین دلیل بی‌درنگ شروع به نفوذ در دستگاه خاندان پیامبر کردند. ابتدا خود را دلسوز، حامی و پشتیبان هیات عزاداری و ارادتمند به ساحت مقدس خاندان پیامبر (ص) معرفی کردند و توانستند پول خرج کنند، حمایت کنند و رونق بدهند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه در گام بعد از همین مسیر شروع به ترویج سکولاریسم کردند، توضیح داد: با این شعار که ارادتمند اهل بیت (ع) کاری به سیاست ندارد و سیاست مال حکومت‌ها و دولت‌هاست و مکتب اهل بیت (ع) باید به هر قیمتی بماند و نمی‌تواند با وابستگی به طیف و جریان سیاسی خاص خود را در معرض زوال و نابودی قرار دهد! 

وی افزود: این بهانه در بدو امر قابل درک بود. همراه کردن توده مردم به ظاهر توفیقات زیادی را به همراه داشت. ولی دشمنان به همین مقدار بسنده نکرد و با کشاندن مسیر به سمت خرافات و انحرافات جدی‌تر، سطح مجالس اهل بیت (ع)، هیات و کار‌های مکتبی را بیشتر و بیشتر تنزل داد و با اقدامات سبک مانند مدل‌های عزاداری و مداحی خاص، دوری از ظلم ستیزی و دشمن‌شناسی، سیاست گریزی و بسنده کردن به گریه و عزاداری در کنار استفاده از سخنرانان سکولار کم سواد بیشترین توفیقات را در برانگیخته کردن احساسات جوانان و نوجوانان داشت و کارایی و اثرگذاری این مراسمات را به حداقل رساند.

حجت‌الاسلام خداداده با ابراز امیدواری از اینکه با آگاهی جوانان و تبیین درست و به هنگام هرچه سریعتر جلوی این انحرافات گرفته شود، تصریح کرد: امید آنکه مسیر نورانی اهل بیت (ع) با آگاهی توده‌ها و قیام مستضعفان عالم در مقابل مستکبران زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت که هدف غایی تمام حرکت‌های ایمانی و مکتبی است، گردد.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار