مهم‌ترين اصل براي ماندگاري در عرصه‌ي سينما اخلاق خوب، احترام به پيشكوست و ارائه كار خوب و حرفه‌اي است.

سپند اميرسليماني، بازيگر سينما و تلويزيون درباره‌ي ابزارهاي موجود براي ماندگاري در عرصه‌ي سينما به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ابزاري كه بايد براي ماندگاري بازيگر در عرصه‌ي سينما وجود داشته باشد، اخلاق خوب، احترام به پيشكسوت‌ها و ارائه كار خوب و حرفه‌اي است، اما در حال حاضر عاملي كه براي ماندگاري در سينما مورد استفاده قرار مي‌گيرد داشتن دوست خوب است.
امير سليماني در مورد نقش عوامل اجتماعي و فرهنگي در تربيت بازيگران، بيان كرد: هر كسي كه وارد هر شغلي مي‌شود بايد از قبل آمادگي لازم را براي پذيرش تمامي شرايط خوب و سخت آن شغل داشته باشد و به كارش بصورت تخصصي نگاه كند.
وي در ادامه افزود: متاسفانه بعضي از بازيگران بدون آمادگي لازم و تحصيلات آكادميك و غفلت از شرايط شهرت وارد عرصه سينما مي‌شوند و بعد از اينكه در سطح جامعه شناخته شدند مشكلاتشان راجع به چگونگي برخورد با آحاد مردم و درك اخلاق هنري و حرفه‌اي شروع مي‌شود و يا به عبارتي ساده‌تر "جوگير" مي‌شوند و از اين بابت متاسفانه برخورد خوبي با مردم ندارند.
اميرسليماني در رابطه با اينكه كمتر كسي به كار بازيگري به صورت تخصصي نگاه مي‌كند ادامه داد: از سختي‌هاي كار ما اين است كه كسي انتظار ندارد اشتباهات يك بازيگر را در سطح جامعه ببيند و اگر اشتباهي از بازيگري سربزند ديگر قابل جبران نيست.
بازيگر فيلم "اخراجي‌ها" ادامه داد:  از آن‌جايي كه من د رخانواده‌اي هنري بزرگ شدم و از ريز و درشت تمامي مسائل مربوط به اين عرصه آگاهي لازم را دارم و تحصيلات آكادميك من نيز در اين امر بي تاثير نبوده فكر نمي‌كنم از ابتدا كار هنري‌ام در ايران تا به امروز كسي از مردم و يا خبرنگاري باشد كه بگويد سپند با من رفتار مناسبي نداشته است.
وي تاكيد كرد:‌ من اعتقاد دارم بازيگر صرف نظر از اينكه يك فرد شناخته شده در اجتماع است، بايد همانند بقيه‌ مردم در جامعه از رفتار اجتماعي مناسبي برخوردار باشد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.