اجرای طرح پزشک خانواده با هماهنگی بین تمام افراد در نظام سلامت تحول اساسی را در نظام سلامت به وجود می آورد.

محمد رضا نوروزی، نائب رئیس شورای نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به مزایای طرح پزشک خانواده گفت: پزشک خانواده با ارجاع نسخه 02فاز عملیاتی اش آغاز شد که می تواند نقش مهمی در جهت ساماندهی نظام سلامت کشور ایفا کند.

وی افزود: هدفمند شدن ارجاعات و مراجعات پزشکی، اطلاع رسانی و آگاهی به مردم از خدمات پزشکی، گسترش مبحث سلامت و سلامت محوری، پیشگیری از بیماری ها و تحت پوشش قرار دادن جمعیت خاص برای یک گروه از پزشکان از مزایای طرح پزشک خانواده است.

نائب رئیس شورای نظام پزشکی در ادامه خاطر نشان کرد: اجرای این طرح با رفع مسائل و نواقصی که در حوزه درمان وجود دارد می تواند به عنوان یک طرح بنیادی و اساسی در نظام سلامت مشروط بر آن که بیمه ها پوشش کامل را اثر گذار باشد فراهم کنند.

وی به تحولات نظام سلامت مردم با اجرائی شدن طرح پزشک خانواده در شهرها اشاره کرد و گفت: از مهمترین تاثیرات این طرح به خصوص در شهرها قرارگیری مردم تحت پوشش یک گروه پزشک خاص، کاهش هزینه ها و جلوگیری از هدر رفتن هزینه ها با مدیریت آن را می توان نام برد.

نوروزی اظهار کرد: در اجرای این طرح باید شرایطی ایجاد شود که ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت از این موضوع رضایت کامل داشته باشند و ارائه دهندگان خدمت از نظر مسائل اقتصادی تامین شوند و گیرندگان خدمت هم دسترسی راحت به پزشکان داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که سنگ بنای اجرای این طرح ابتدا درست گذاشته شود، با هماهنگی تمام افراد در نظام سلامت آینده ای امید بخش در سلامت کشور را شاهد خواهیم بود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار