مسئول بسيج دانشجويي دانشگها خواجه نصير گفت:‌ اگر تشكل‌هاي دانشجويي در انتخابات رياست جمهوري بر محور گفتمان انقلاب به طور مستقل حركت كنند كانديداها مجبور مي‌شوند نسبت به گفتمان انقلاب پاسخگو باشند.

مصطفي مستأجران مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه خواجه‌نصير در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش تشكل‌هاي دانشجويي در انتخابات رياست جمهوري آتي گفت: تشكل‌هاي دانشجوي بخش تاثيرگذار جامعه در مسائل سياسي، اقتصادي، اجتماعي و ... كه مهمترين آن انتخابات است، هستند.

وي افزود:‌ تشكل‌ها يك گروه نخبه و الگو براي دانشجويان محسوب مي‌شوند؛ تاثير و نفوذ آن در بين اقشار جامعه بيشتر است بنابر اين بايد نهايت دقت خود را در موضع‌گيري‌هايشان داشته باشند و باعث كاهش اعتماد  عمومي مردم نسبت به خود و نظام نشوند.

مستاجران ادامه داد:‌ تشكل‌هاي دانشجويي بايد بر اصول و گفتمان انقلاب اسامي تاكيد كنند، وارد حمايت از افراد مختلف و جناح سياسي نشوند و بر فرد مشخصي جهت‌گيري نكنند.

وي اظهار داشت: به دليل سلايق مختلف مردم،‌ سياستمداران و مسئولان ممكن است اختلافاتي پيش آيد و بعد از انتخابات با تغيير نظر آنها، اگر تشكل‌هاي دانشجويي جهت‌گيري‌ خاصي در انتخابات داشته باشند ضربه مي‌خورند.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه خواجه نصير تصريح كرد: بهترين كار اين است كه تشكل‌هاي دانشجويي بر محور گفتمان انقلاب كار كنند چرا که در اين صورت هم به استقلال خود ضربه نمي‌زنند و هم كانديداها مجبور مي‌شوند نسبت به گفتمان انقلاب پاسخگو باشند و در اين صورت فضاي شعارهاي انقلاب در كشور رايج مي‌شود و فضاي سياسي آلوده نمي‌شود.

وي خاطرنشان كرد:‌ اگر تشكل‌هاي دانشجويي بخواهند از حزب خاصي پيروي كنند، فعاليت خود را محدود كرده و اين محدوديت به استقلال آن تشكل‌ها لطمه مي‌زند، مثلا اگر حزبي كه از آن پيروي مي‌كند به انحراف كشيده شود، تشكل هم به انحراف كشيده مي‌شود، تجربه‌ها نشان داده تشكل‌هايي كه به مقابله‌گرايي پرداخته‌اند و جهت‌گيري خاصي داشتند به تدريج منحل شده‌اند؛ در نتيجه تشكل‌هاي دانشجويي بايد به طور مستقل عمل كنند و از حزب خاصي پيروي نكنند.

/ش3

برچسب ها: مستاجران ، بسیج ، دانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار