معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس سازمان پدافند غیر عامل وزارت کشور گفت: هر چند تهدید بالقوه ای به کشورمان نزدیک نیست ولی در شرایطی هستیم که آمادگی کامل با هر نوع تهدید نظامی دشمنان را داریم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علي عبداللهی در کارگاه آموزشی منطقه ای پدافند غیر عامل کشور در شیراز افزود: در این زمینه وزارتخانه هایی که تاثیر گذاری بیشتری دارند قرارگاه یدکی تشکیل داده اند و سیستم های مخابراتی و ارتباطی خود را به گونه ای ایجاد کرده اند که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن منتقل شوند و در شرایط بحرانی ارتباطات خود را حفظ کنند.

وی اضافه کرد: ما هراسی از تهدیدات دشمنان و جنگ نداریم اما کشورمان را در مقابل هر نوع تهدید حفظ می کنیم .

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشوربا بیان اینکه اولویت اصلی پدافند غیرعامل حفظ جان مردم است گفت: حفظ ساختارهای کشور و موارد زیر بنایی، کنترل شرایط روانی مردم و کاهش استرس، استمرار فعالیت های حیاتی و خدمات رسانی در شرایط بحران و کاهش صدمات اقتصادی و اجتماعی از دیگر اهداف پدافند غیرعامل است.

عبداللهی ادامه داد : در این زمینه باید ازهماهنگی همه دستگاه ها و همچنین از مشارکت مردم بیشترین استفاده را ببریم و به ویژه روی مشارکت مردم تاکید داریم و معتقدیم در چنین شرایطی مشارکت مردم باید در بالاترین سطح باشد همان گونه که در شرایط مشابه مردم نشان داده اند که بهترین و بالاترین مشارکت را دارند.

وی گفت : مقابله با تهدیدات بیوتروریسم نیز دربرنامه کاری ما است و در این زمینه وظایف نهادها و دستگاه های مختلف تعیین شده و به عنوان یک تهدید جدی راه های مقابله با تهدیدات بیوتروریسم تبیین شده است.

دراین کارگاه آموزشی دو روزه کارشناسان ، مدیران ومعاونان سیاسی امنیتی استانداری های مناطق جنوب و مرکز کشور آخرین راهکارهای دفاع غیرعامل را بررسی می کنند.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار