ايران نسبت به راه اندازي دبيرخانه كارگروه تخصصي منطقه اي بهسازي مناطق نابسامان شهري در آسيا و اقيانوسيه اقدام نمود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجيد كيان پور در نشست خبري امروز خود با اشاره به اينكه در اجلاس سران كشورهاي جهان در سال 2005 ميلادي مقرر گرديد كه اجلاس وزراي مسكن و شهرسازي مناطق مختلف جهان شامل منطقه آمريكاي جنوبي، آفريقا و آسيا برگزار گردد افزود: اين اجلاس با هدف دستيابي به توسعه پايدار تا سال 2020 تشكيل مي گردد.
وي ادامه داد: هدف اصلي اين اجلاس هماهنگي و اتخاذ رويكرد واحد بين كشورهاي واقع در اين مناطق در مواجهه با مسائل و چالش هاي موجود است.
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه با اشاره به اينكه اجلاس وزراي مسكن و شهرسازي منطقه آسيا و اقيانوسيه با گردهم آوردن 68 كشور منطقه جايگاهي براي تامل و تعمق در خصوص چالش ها و فرصت ها به شمار مي رود افزود: ترويج مفهوم فراگير بودن در ميان شهرها و ارائه پيشنهاد در زمينه هاي همكاري و اطلاع از نحوه حمايت از دستيابي به شهرهاي فراگير در منطقه آسيا و اقيانوسيه از جمله اهداف اين اجلاس به شمار مي رود.
كيان پور در ادامه اظهار داشت: در 16 دسامبر 2006 نخستين اجلاس منطقه اي وزراي مسكن و شهرسازي منطقه آسيا و اقيانوسيه در دهلي نو با موضوع مسكن و اسكان بشر برگزار گرديد.
كيان پور محورهاي كارگروه هاي اجلاس را برنامه ريزي و مديريت شهري و روستايي(جمهوري هند) بهسازي مناطق نابسامان شهري(جمهوري اسلامي ايران) دانست و افزود: تحقق اهداف توسعه هزاره در خصوص آب و فاضلاب، تامين منابع مالي و شيوه هاي تامين مسكن خصوصا كم درآمدها(جمهوري كره) و توسعه شهرنشيني پايدار با محدوديت سوانح، جمهوري اندونزي از ديگر محورهاي اين اجلاس به شمار مي رود.
وي در ادامه تصريح كرد: براساس مصوبه اين نشست دومين اجلاس 12 تا 14 مي 2008 با موضوع توسعه شهري پايدار در جمهوري اسلامي ايران برگزار گرديد و به استناد بيانيه تهران شركت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران به نمايندگي از نظارت راه و شهرسازي جمهوري اسلامي ايران نسبت به راه اندازي دبيرخانه كارگروه تخصصي منطقه اي بهسازي مناطق نابسامان شهري در آسيا و اقيانوسيه اقدام نمود.
كيان پور خاطر نشان كرد: اجلاس سوم نيز در شهر سولو در كشور اندونزي برگزار و در بيانيه اين اجلاس بر تداوم فعاليت گروه هاي پنج گانه و ميزباني دبيرخانه ها توسط كشورهاي عضو داوطلب تاكيد گرديد./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار