معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: عملیاتی شدن توافقات ما بين انبوه سازان و پیمانکاران بخش خصوصی موجب پیشرفت ،احیاء و بهسازی بافت ها ی فرسوده مي شود.

مجید کیان پور در گفت وگو با خبرنگار افتصادي باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه با انبوه سازان و پیمانکاران بخش خصوصی توافقاتی در زمینه نوسازی بافتهای فرسوده انجام شده، گفت: عملیاتی شدن این توافقات موجب پیشرفت ،احیاء و بهسازی بافت ها ی فرسوده مي شود.

معاون وزیر راه و شهر سازی درادامه افزود: با موافقت نمایندگان ویزه رئیس جمهور در کارگروه مسکن ،بانک مرکزی موظف است نسبت به توزیع یکصد هزار فقره تسهیلات جدید احیای بافت فرسوده بین بانکهای عامل ملی ،ملت ، تجارت، رفاه ، صادرات و سپه در سال 1391 اقدام کند.

وي با بیان اینکه میزان نرخ سود تسهیلات در بافتهای فرسوده در دوران مشارکت معادل 20 درصد و در زمان فروش اقساطی 15درصد است گفت : مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات نوسازی 15 سال می باشد .

معاون وزیر راه و شهر سازی با یادآوری اینکه بافت‌های فرسوده شهری با سه ویژگی ریزدانگی (عرصه خانه‌های کمتر از 200 متر مربع)، عدم دسترسی (50 درصد از معابر موجود در این بلوک شهری عرض کمتر از شش متر داشته باشد) و ناپایداری (50‌درصد واحدهای آن از استحکام و ایمنی لازم برخوردار نباشد) شناخته می‌شوند به تصویب مراجع ذیربط دراستانها می رسد .

وي اظهار داشت : نوسازی بافت های تنها بايد با همكاری کلیه مسئولان ذیربط و مشارکت واقعی مردم انجام شود.

معاون وزیرراه و شهر سازی تصریح کرد : تاکنون 99 طرح بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده با وسعت 14076 هکتار در حال اجرا است .

كيان پور خاطر نشان كرد : همچنین 27 طرح بهسازی و نوسازی با وسعت 10356 هکتار در نوبت تصویب کمیسون ماده 5 استانها است./عب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
maryam
۲۱:۱۹ ۰۱ تير ۱۳۹۱
خانه ارث رسیده ازوالدینم دربافت فرسوده قرار دارد درضمن من سربرستی ندارم وخانه هم ندارم ویک حقوق کارمندی میگیریم تاره مستاجر هم هستم به بانک مسکن مراجعه کردم برای دریافت وام بافت فرسوده اعلام کردند که اول باید سفت کاری انجام شود تا وام به شما تعلق گیرد ما که توان مالی این کار رانداریم و خانه بدریم در اصفهان خالی است و مخروبه
آخرین اخبار