فرماندار دامغان گفت: با تعیین پیمانکار، تفاهم نامه ساخت باند دوم محور دامغان به جندق امضا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ مرتضی علی آبادی اظهار داشت: احداث این جاده از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان سمنان است که بر انجام مطالعات جهت احداث این باند تاکید شده بود.

وی تصریح کرد: در دور دوم و سوم سفر ریاست جمهوری به استان سمنان نیز بر اجرای کامل این پروژه تاکید فراوان شد.

فرماندار دامغان خاطر نشان ساخت: در سال گذشته و در جریان سفر علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی کلنگ احداث باند دوم محور دامغان – جندق با حضور مسئولان استان و شهرستان به زمین زده شد اما بنا به دلایلی راکد ماند که با پیگیری های نمایندگان سابق و فعلی مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و شخص استاندار سمنان شروع عملیات اجرایی این پروژه با تعیین پیمانکار آغاز شد.

علی آبادی یادآور شد: آغاز شروع ساخت این پروژه با برگزاری جلسه ای با حضور مدیرکل راه و ترابری استان سمنان به یک پیمانکار خوب و با تجربه که سابقه خوبی در احداث و ساخت راه سازی دارد تحویل شد.

وی افزود: برای ساخت این پروژه 11 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد که این رقم تا 24 میلیارد تومان قابل افزایش است.

فرماندار دامغان اظهار داشت: احداث باند دوم محور دامغان – جندق یک موضوع مهم و حیاتی است که باید احداث باند دوم در این محور اجرا شود.

علی آبادی افزود: با احداث این باند تصادفات جاده ای در این محور کاهش پیدا می کند.

وی اضافه کرد:احداث محور دامغان به جندق به عنوان طرح کریدور شمال – جنوب محسوب می شود و از نظر اقتصادی یک طرح مهم و استراتژیک به حساب می آید و به طرح دریا به دریا معروف است و با احداث این جاده بندر امیرآباد بهشهر در استان مازندران به دریای جنوب متصل می شود

یک بانده بودن محور دامغان – جندق و عبور و مرور خودروهای سنگین از این محور باعث بروز تصادفات فراوان در این محور شده است که آخرین حادثه مرگ 4 معلم دامغانی بر اثر برخورد پراید با یک دستگاه کامیون بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.