مدیر آموزش و پرورش زابل گفت: طی مراسمی، از جانبازان شاغل در آموزش و پرورش زابل تجلیل به عمل آمد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از زابل، حسن معزی صبح امروز به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل و روز جانباز در مراسم تجلیل از جانبازان و ایثارگران شاغل آموزش و پرورش زابل اظهار داشت: بزرگ‌ترین الگوی ما در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... جانبازان هستند.

وی به فضایل و سجایای حضرت ابوالفضل پرداخت و در حدیثی به نقل از امام سجاد (ع) گفت: برای عباس در نزد خداوند شأن و منزلتی است که تمام شهدا بر آن غبطه می‌خورند.

مدیر آموزش و پرورش زابل ویژگی‌های بارز و مهم حضرت ابوالفضل را؛ وفاداری، ایثار و از خود گذشتگی و اطاعت پذیری مطلق از ولایت‌فقیه برشمرد.

معزی ادامه داد: گذشت و مردانگی حضرت قابل تجسم نیست وقتی آدم تصور می ‌کند کسی تشنه باشد و به دریای آب برسد و به یاد تشنگی مولای خود از آن ننوشد و استفاده نکند نهایت مردانگی و از خود گذشتگی است.

وی تجلیگاه ایثار و از خود گذشتگی را صحرای کربلا دانست و بیان داشت: عشق و ایثار به ولایت را جز حضرت ابوالفضل در کس دیگری نمی‌توان دید و روح بزرگ آن حضرت قابل تجسم نیست چرا که عظمت روح بزرگ جسم را به دنبالش می‌کشد و این روح بزرگ سبب می‌شود که این همه از خود گذشتگی نشان دهد.

مدیر آموزش و پرورش زابل افزود: جانبازی یعنی یادگاری داشتن از صحنه‌های ایثار و شهادت و این یادگاری دوران دفاع مقدس توفیقی الهی برای جانبازان عزیز است.

معزی از وجود تعداد 250 نفر از جانبازان و ایثارگران در مجموعه آموزش و پرورش زابل خبر داد و گفت: خوشا به حال کسانی که پرستاری از جانبازان را بر عهده دارند زیرا آنان هم نفس با شهدا بودند و تا مرز شهادت پیش رفتند.

وی خطاب به جانبازان و ایثارگران بیان داشت: وظیفه شما این است که خاطرات دوران جنگ و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا را به نسل جدید منتقل کنید و از جانبازان به عنوان بهترین الگوی جوانان در عرصه‌های علمی، ورزشی و مدیریتی نام برد.

در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مولودی خوانی پرداخته و در پایان از تعداد 17 نفر از جانبازان و ایثارگران با اهدا لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد./ج1

برچسب ها: جانباز ، زابل ، ایثارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.