معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی گفت: صنایع دستی و گردشگری دو مقوله اقتصادی و مرتبط با هم هستند که این ارتباط یک ارتباط دوسویه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، فرخ مسجدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم، اظهار کرد: هم گردشگری می تواند فروش صنایع دستی را ارتقا دهد و هم صنایع دستی قادر است صنعت گردشگری را رونق دهد.

وی افزود: هر کس به هر کشوری سفر می کند متداول است که از آن کشور یادگاری تهیه کرده  و همراه خود به کشورش می برد  و در اکثر مواقع صنایع دستی بهترین یادگاری برای گردشگران می باشد.

وی ادامه داد: گردشگران با خرید صنایع دستی، علاوه بر تاثیری که در رونق تولید این بخش می شوند زمینه توسعه اقتصادی کشور را نیز فراهم می کنند.

دکتر مسجدی با اشاره به اهمیت نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم، اضافه کرد: نمایشگاه ها یک سری عملکرد و کارکردها دارند که در معرفی صنعت، هنر و هر بخش دیگر و به خصوص روحیه مردم اثر می گذارد.

 وی عنوان کرد: کارکرد نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم مضاعف از کارکرد سایر نمایشگاه هاست؛ فصل مناسب برگزاری و همایشی که با عنوان اجلاس بازرگانان جاده ابریشم در کنار این نمایشگاه در تبریز برگزار می شود بر اهمیت آن افزوده است.

 معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی ابراز کرد: این نمایشگاه در کنار اهمیتی که برای جذب گردشگران خارجی و داخلی دارد خواهد توانست در معرفی هنر- صنعت دست در منطقه و کشور نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه بتواند سطح استان را به سطح مطالعات و برنامه ریزی های انجام شده برای ارتقای صنایع دستی افزایش دهد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.