پوليپ ها اغلب در افراد 50 ساله يا بالاتر به وجود مي آيد که اگر فرد سابقه خانوادگي نيز داشته باشد احتمال ابتلايش به اين عارضه نيز بالا مي رود.

دکتر سياوش ناصري مقدم فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پوليپ هاي روده ي بزرگ، بافت هاي اضافي هستند که از پوشش داخلي روده بزرگ بيرون مي زند، هر چند اغلب اين پوليپ ها خوش خيم اند، اما براي بررسي از لحاظ سرطاني بودن بايد آنها را برداشت.
 
وي در خصوص علائم اين بيماري گفت: علائم پوليپ هاي روده بزرگ شامل مدفوع سياه رنگ يا خوني، خونريزي مقعدي، اسهال يا يبوست است که بيش از يک هفته ادامه دارد.
 
دکتر ناصري با اشاره به اينکه پوليپ ها اغلب در افراد 50 ساله يا بالاتر به وجود مي آيد ادامه داد: فردي که بالاي 50 سال سن دارد و قبلاً نيز به پوليپ مبتلا شده است يا سابقه ي خانوادگي ابتلا به پوليپ يا سرطان روده بزرگ دارد، احتمال ابتلايش به اين بيماري بيشتر خواهد شد.
 
اين متخصص گوارش و کبد افزود: چنانچه پزشک هنگام بررسي هاي تشخيصي مانند کولونوسکوپي با سيگموئيدوسکوپي(آندوسکوپي روده بزرگ يا روده) با پوليپ برخورد کند، بايد اين بافت اضافي را بردارد و براي بررسي به آزمايشگاه بفرستد. در اين صورت پزشک شما را راهنمايي مي کند تا پوليپ ها به راحتي درمان شود البته به شرطي که تشخيص و مراجعه به پزشک به موقع باشد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.