چند سالي است که بازي هاي رايانه اي از حالت فيلم پيشي گرفته واز نظر کيفيت و فروش بالاترين صنعت سرگرمي دنيا محسوب مي شود.

دکتر بهروز ضيايي مدير عامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي با اشاره به اينکه بيش از 50 سال است که غرب وارد ساخت و توليد بازي هاي رايانه اي شده است به خبرنگار فناوري و اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: پس از پيشرفت گرافيک کامپيوترها و آمدن PC و کنسول ها به دنياي IT، کيفيت گرافيکي به گونه اي شده که اکنون بازي هايي در حد فيلم هاي هاليوودي توليد مي شود.
 
وي افزود: شرکت هاي توليد کننده اين بازي ها به تبليغ آرمان هايي که در ارتباط با اسرائيل و حفظ منافع فراماسونري است پرداخته و ابتذال، خشونت، رواج الکل و مواد مخدر و پورنوگرافي را در بازي ها به تصوير مي کشند.
 
وي با تاکيد بر اينکه هر جا تهديدي براي فرهنگ ايراني و اسلامي احساس شود مي توانيم آن را به فرصت تبديل کنيم اظهار داشت: بنياد ملي بازي هاي رايانه اي به همين منظور تشکيل شده تا اين مسائل را به شکل عميق تري پيگيري کند و براي اين منظور به گردآوري نسخه ها پرداخته و فعاليت هاي زير ساختي لازم را انجام داده است.
 
دکتر ضيايي اضافه کرد: رصد بازي هاي خارجي از نظر محتوايي با استفاده از نظام رده بندي اسراء در اين زمينه معرفي شده و خانواده هاي ايراني و تمامي کشورهايي که دغدغه فرهنگ را دارند مي توانند از اين نظام استفاده کنند.
 
** ساخت بازي بروي کنسول ها در دستور کار بنياد ملي بازي هاي رايانه اي
 
مدير عامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي با اشاره به اينکه مي توانيم بازي هاي خوبي را در کشور توليد کنيم اذعان داشت: ساخت بازي بروي کنسول به ويژه کنسول هاي حرکتي که جديداً به بازار آمده است در دستور کار بنياد ملي بازي هاي رايانه اي قرار گرفته  در زمينه ساخت کنسول ملي نيز با همکاري مرکز تحقيقات مخابرات و سازمان فناوري اطلاعات همکاري هايي صورت گرفته است.
 
وي تصريح کرد: بعد فناوري بازي هاي رايانه اي را پيگيري مي کنيم تا هم به تحقيق و توسعه آن کمک کنيم و هم موتور بومي داشته و دريافت کنسول ها و بازي هايي که بدون اينها کار مي کنند موفقيت هايي کسب کنيم.
 
ضيايي خاطر نشان كرد: با توجه به استفاده روز افزون از اسمارت فون ها، آي پد و آيفون ها بنياد ملي بازي هاي رايانه اي 10 بازي را در اين زمينه توليد کرده که در رده هاي مختلف سني قابل استفاده است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار