در راستاي تفاهم نامه وزارت بهداشت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سه مرکز درماني براي ارائه خدمت به هنرمندان با يکديگر همکاري مي کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ظهر امروز 31 خرداد ماه در حضور وزير بهداشت و اهالي فرهنگ، هنر و رسانه با اشاره به راه اندازي کلينيک سلامت هنرمندان گفت: صندوق حمايت از هنرمندان، نويسندگان و خبرنگاران فعال تر از هميشه مشغول به کار است و خدماتي که براي اين گروه از گذشته وجود داشته، غني تر خواهند شد.
 
وي ادامه داد: هم اکنون چتر بيمه تامين اجتماعي و بيمه تکميلي بدون محدوديت همه اهالي فرهنگ و هنر را در بر گرفته است.
 
حسيني تصريح کرد: در سال نود، وزارت ارشاد 11 هزار خانوار را تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي و 14 هزار خانوار را تحت پوشش بيمه تکميلي قرار داده و هم اکنون 42 هزار خانوار از خدمات بيمه اي هنرمندان استفاده مي کنند.
 
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه براي تک تک هنرمندان بايد پرونده بهداشتي تشکيل گردد افزود: اميدواريم با ارتقا اين خدمات به هنرمندان که از وظايف ماست، آنها بتوانند با آرامش بيشتري به خلق آثار ارزشمند ادامه دهند.
 
** ايجاد شبکه خدمات درماني هنرمندان در سراسر کشور
 
در ادامه دکتر مرضيه وحيد دستجردي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: وزارت بهداشت در پايش هاي خود از بيمارستان هاي تهران، مرکز قلب و عروق شهيد رجايي را با حضور بيش از 100 متخصص و 1200 نفر پرسنل به عنوان مرکز ارجاعي همه هنرمندان در نظر گرفت.
 
وي با اشاره به وجود بيش از 800 بيمارستان در سراسر کشور اظهار داشت: اميدواريم در گام بعدي بتوانيم شبکه تشخيصي، درماني و بهداشتي هنرمندان را در نقاط ديگر ايران ايجاد کنيم.
 
وحيد دستجردي يادآور شد: پرونده الکترونيک سلامت براي همه هنرمندان تشکيل خواهد شد و اميدواريم هنرمندان از خدمات اين مرکز و مراکز وابسته راضي باشند.
 
گفتني است، امروز 31 خرداد ماه تفاهم نامه اي در خصوص راه اندازي کلينيک سلامت هنرمندان و همکاري بيمارستان هاي رسول اکرم، قلب و عروق شهيد رجايي و شهيد هاشمي نژاد ميان وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به امضا رسيد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار