كارخانه توليد كيت‌هاي تشخيص طبي در شيراز به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس محمدهادي ايمانيه در مراسم افتتاح كارخانه توليد كيت‌هاي تشخيص طبي در شيراز، راه‌اندازی این کارخانه را موفقیتي بزرگ ارزيابي و خاطرنشان كرد: در سالي كه به نام سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» مزين شده و در مقطع حساس كنوني كه در همه عرصه‌ها نيازمند توليد و گسترش آن هستيم، ايجاد كارخانه‌هاي توليدي همانند اين كارخانه نيازهاي ما را به لوازم آزمايشگاهي پاسخ خواهد داد.

وي با بيان اينكه ايجاد چنين صنايعي زمينه را براي جلوگيري از خروج ارز، ايجاد اشتغال و توسعه و بالندگي كشور فراهم مي‌كند، گفت: بسته‌هايي براي راه‌اندازي شهرك سلامت آماده شده است كه با تعيين سرمايه‌گذار، عمليات اجرايي شهرك سلامت امسال آغاز شود.

مدیرعامل شرکت تولیدکننده کیت‌های تشخیصی طبی نیز گفت:‌ از سال 84 فعالیت خود را برای راه‌اندازی این کارخانه در شیراز آغاز کرده و اكنون موفق به انجام این کار شده‌ايم.

افراسیابی افزود: اين كارخانه توانایی تولید 300 نوع محصولات تشخیصی طبی را دارد و توليدات آن به بیش از 90 کشور جهان صادر می‌شود، لذا توانایی رفع موانع موجود کشور در این زمینه را دارد.

وی با اشاره به ارزانتر بودن قیمت کیت‌های تولیدی این شرکت نسبت به كيت‌هاي وارداتي گفت: این شرکت قادر است بیش از 50 درصد مصرف آزمایشگاه‌های تشخیصی طبی کل کشور را تامین کند و در صورت حمایت مسوولان برای ارائه مجوزهای لازم توانایی تولید بیشتر را هم دارد.

به گفته مديران كارخانه، اين مجتمع توليدي با اعتباري بالغ بر سه میلیارد و 700 میلیون تومان راه اندازی شده و کیت‌های هورمونی، انعقاد خون، بیوشیمی، سرولوژی و تشخیصي گروه‌های خونی را توليد مي‌كند./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.