امروزه جوانان عنصر يكنواختي و غمگين بودن را عامل دوري از موسيقي سنتي دانسته در حالي كه تلقي مخاطب عام و خاص موسيقي از اين موضوع متفاوت است.

مسعود نجفي سرپرست آهنگساز و نوازنده سنتور گروه "نواي مخالف" در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: در سال هاي اخير اين دغدغه را داشته ام كه چرا جوانان ما موسيقي سنتي را رها كرده اند.
وي ادامه داد: در بررسي هايم به اين نتيجه رسيده ام كه جوانان غمگين بودن موسيقي هاي سنتي و يكنواحتي آن را دليل دوري از اين نوع موسيقي مي‌دانند.
نجفي تصريح كرد: موسيقي پاپ به دليل برخورداري از ريتم تند مورد علاقه جوانان است در حالي كه به طور واقعي، شاد نيست و تلقي مخاطب عام و خاص از موسيقي شاد همين است.
سرپرست گروه نواي مخالف گفت: من روي نوعي از بافت موسيقايي كار كردم كه در اركستر حالت سوال و جواب بين نوازندگان به وجود آيد و  همچنين روي ريتم و رنگ آميزي صوتي گروه نيز به نحوي كار كرده ام كه نتيجه آن را مشاهده كنم و تمام سعي من، علاقه مند كردن تعداد بيشتري از جوانان كشورمان به موسيقي اصيل و سنتي ايران بوده است.
وي خاطرنشان كرد: در كتابم با عنوان ترنم كه در زمينه سنتور است سعي كرده ام با بهره گيري از ‌آهنگ هاي كتاب شيوه سنتور نوازي آهنگ هايي را به شيوه دو صدايي اجرا كنم./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار