دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت ولادمیر پوتین برای تماشای مسابقات جودو در چارچوب بازیهای المپیک لندن به انگلیس خواهد رفت. این سفر نخستین سفر پوتین به انگلیس پس از نه سال خواهد بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، پسکوف این اظهارات را پس از دیدار پوتین با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس بیان کرد. این دو در حاشیه نشست جی بیست در لاس کابوس مکزیک با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت‌: پوتین برای کامرون در میزبانی بازی های المپیک آرزوی موفقیت کرد و گفت احتمالا برای تماشای بازیهای جودو به لندن خواهد رفت. ولادمیر پوتین کمربند مشکی جودود دارد.
روابط انگلیس و روسیه از سال 2006 و بر سر موضوع قتل الکساندر لتویننکو  جاسوس سابق روسی که به سبب مسموم شدن با مواد رادیو اکتیو جان باخت  تیره شده است. بسیاری از دشمنان پوتین نیز از انگلیس پناهندگی دریافت کرده اند.
روسیه از تحویل آندری لوگووی محافظ شخصی سابق کا گ ب به انگلیس برای محاکمه شدن به اتهام قتل لتویننکو خودداری می کند.
این رویداد روابط دو کشور را به پایین ترین سطح رسانده و همچنین سبب شده است مسکو و لندن در اقدامی متقابل برخی دیپلماتها را اخراج کنند. تعدادی از سیاستمداران انگلیسی از جمله دنیس مک شین وزیر سابق اروپا گفته اند به سبب نقض حقوق بشر در روسیه نباید از پوتین در رقابت های المپیک به گرمی استقبال کرد.
آخرین دیدار پوتین از انگلیس به سال دو هزار و سه باز می گردد. کامرون سال گذشته به مسکو سفر کرد.
برچسب ها: لندن ، پوتین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار