رادیو بین‌المللی روسیه می‌گوید که روس‌ها با توجه به نفوذ بالای ایران در سوریه و نقشی که این کشور می‌تواند در حل بحران سوریه داشته باشد، به عکس غرب، کاملا خلاف جهت تحریم در خصوص ایران عمل می‌کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، این رادیو در بخش پایانی گزارشی که به آغاز مذاکرات 1+5 و ایران در مسکو اختصاص داد، اذعان کرد که روسیه یقین دارد، راه مناسب مواجهه با ایران نه تحریم، بلکه درست گام‌هایی به عکس آن است.

بنابراین گزارش، موضع روسیه در قبال ایران، به مساله سوریه هم نظر دارد. سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشنهاد داده است که وضعیت سوریه در یک کنفرانس بین‌المللی بررسی شده و گام‌های بعدی جامعه بین‌المللی در خصوص آن تدوین گردند.

بر اساس گزارش فوق، در مسکو باور بر این است که ایران بازیگری قدرتمند در سوریه است لذا باید در کنفرانس مزبور، مشارکت داشته باشد. در شرایط فعلی ممکن است موفقیت چنین پیشنهادی در دستان ایران باشد.

ایران و 1+5 دور دیگری از مذاکرات خود را در مسکو از امروز آغاز کرده‌اند. این مذاکرات در هتل حلقه طلایی آغاز شده و در حال حاضر، دور دوم آن در جریان است. ایران به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای خود را از لوازم دست‌یابی به هرگونه توافق می‌داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار