مزيت‌هاي نيروي انساني، فناوري ماشين‌آلات و بازار منطقه‌اي، موجب افزايش 70 درصدي صادرات در بخش صنايع غذايي شده است.

ابوالحسن خليلي دبير كل كانون انجمن‌هاي صنفي صنايع غذايي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، از افزايش 70 درصدي صادرات در  اين بخش خبر داد و گفت:‌با توجه به مزيت‌هاي نيروي انساني، فناوري، ماشين‌‌آلات، بازار ملي و منطقه‌اي 500 ميليون نفري، از ظرفيت‌هاي خوبي براي صادرات محصولات صنايع غذايي برخوردار است.

وي افزود: صادرات محصولات صنايع  غذايي از سال 1382 كه 250 دلار بوده روند رو به رشد داشته و از 900 ميليون دلار در سال 89 با 70 درصد افزايش به بيش از يك ميليارد و پانصد ميليون دلار در سال جهاد اقتصادي (سال گذشته) رسيد.

خليلي به تنوع كمي و كيفي محصولات غذايي ايران و توجه به بازارهاي منطقه اي اشاره كرد و اظهار داشت:‌تا سال 89 شيريني و شكلات دو محصول با رتبه برتر صادرات صنايع  غذايي بودند كه در سال 1390 گوي سبقت و رتبه نخست را صنايع لبني با 542 ميليون دلار از آن خود كرد و صادرات شكلات هم به بيش از 467 ميليون دلار رسيد.

وي با اشاره به استفاده از ظرفيت بازار كشورهاي منطقه گفت: قطر هم در كنار ديگر مناطق مورد توجه ايران است و در بلند مدت به دنبال پايداري، استمردار صادرات و گسترش بازارهاي فرامنطقه‌اي در مناطقي مثل آفريقا هستيم.

دبير انجمن‌هاي صنفي صنايع غذايي از ا فزايش صادرات محصولات صنايع غذايي به عراق خبر داد و گفت:‌تركيه به دليل تبليغات وسيع،‌حمايت دولتي و روان بودن صادرات رقيب جدي ايران است. /عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار