مدیرعامل بانک توسعه صادرات از اعطای تسهیلات بانکی برای خرید و واردات ماشین‌آلات و ‌تجهیزات به‌منظور افزایش ظرفیت یا بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی دارای رویکرد صادراتی خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بانك توسعه صادرات ايران،  بهمن وکیلی در جريان ديدار با جمعی از صادرکنندگان کردستانی در محل اتاق بازرگانی سنندج، با بیان اینکه تولید ناخالص ملی و صادرات غیرنفتی در سنوات اخیر رشد خوبی داشته، اظهار کرد: حجم صادرات غیرنفتی در کشور در سال گذشته به بیش از 45 میلیارد دلار رسیده است و براساس برنامه‌ریزی این رقم باید در سال‌جاری به حدود 75 میلیارد دلار افزایش یابد که تحقق این امر نیازمند افزایش اعتبارات است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به نام حمایت از تولید داخلی و سرمایه ایرانی، گفت: برای حمایت جدی از تولید، نقش بانک‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت و بدون شک هیچ فعالیت اقتصادی بدون حضور بانک عملیاتی نمی‌شود.

وي تصريح كرد: بانك توسعه صادرات ايران، براي واردات ماشين‌آلات از سليمانيه عراق براي افزايش ظرفيت يا بازسازي و نوسازي واحدهاي توليدي آمادگي دارد تسهيلات بانكي پرداخت كند.

وکیلی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان کردستان گفت: در حال حاضر 20 درصد از اعتبارات بانک توسعه صادرات به استان کردستان اختصاص پیدا کرده است و این امر نشان‌دهنده اهمیت به استان در راستای توسعه و تقویت صادرات غیرنفتی است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور افزود: بانک توسعه صادرات با یک هدف ملی و در راستای تقویت و حمایت از صادرات غیرنفتی تاسیس شده است و به همین دلیل این بانک تلاش می‌کند تا شرایط لازم را برای رسیدن به این هدف مهم فراهم کند که متاسفانه در این راستا با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وکیلی با بیان اینکه در سال گذشته اختیارات ایجاد شعب این بانک در کشور چهار برابر شده، گفت: متاسفانه استانها از ظرفيت شعب اين بانك در مراكز شهرها استفاده نمي كنند و اكثرا سعي دارند از طريق دفاتر تهران و شعب بانك توسعه صادرات در تهران كار بانكي خود را انجام دهند.

وي یادآور شد: بانک توسعه صادرات یک بانک تخصصي دولتي با تفکر ملی است و فعالیت آن براساس منافع ملی صورت می‌گیرد و بر این اساس نرخ سود ما کمترين نرخ سود بين همه بانک‌ها است.

وکیلی افزود : بانک های تخصصی شعبه محور نیستند و تلاش می کنند که امورات بانکی خود را به صورت شبکه های الکترونیکی انجام دهند.

او گفت: اختیارات شعب استانی بانک توسعه صادرات پارسال برای خدمت رسانی بهتر به افراد متقاضی افزایش یافت و به همین دلیل بخش زیادی از خواسته های صادرکنندگان با عملی کردن این کار محقق شد.

مدير عامل بانك توسعه صادرات ايران گفت: واگذاری بیشتر فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده از سوی بانک توسعه صادرات به شعب استانی برای عملی کردن تمرکززدایی از مرکز از برنامه های جدی اين بانك است چرا که در صورت عملی شدن این مهم زمینه برای انجام کارهای ستادی و نظارتی در تهران فراهم می شود.

وی از امضاي تفاهمنامه‌ با صندوق ضمانت صادرات ایران خبر داد که مشتریان در همان بانک توسعه صادرات، کار صندوق ضمانت را نیز انجام دهند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار