داوود يارمحمدي، كارشناسي ارشد كشاورزي در گفتگو با
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در نظر گرفتن برند ملي براي محصولات كشاورزي موجب حمايت از كشاورزان و توليد كنندگان مي شود.
وي گفت: تعريف برند ملي در محصولات كشاورزي باعث تقويت بخش كشاورزي و افزايش كيفيت به ويژه محصولات ارگانيك و بومي مي شود.
يارمحمدي با بيان اينكه برندسازي محصولات كشاورزي كاهش ضايعات محصولات كشاورزي را به همراه دارد، گفت: تعريف برند براي محصولاتي است كه داراي ارزش ارگانيك و هم بومي است.
وي در ادامه بيان كرد: ايران كشوري با تغييرات اقليتي فراوان است و در روزهاي مختلف سال شاهد خسارت هاي ناشي از سرمازدگي و خشكسالي هستيم.
وجود برند ملي براي محصولات كشاورزي كشاورز اطمينان مي دهد كه محصول او مي تواند در بازارهاي جهاني حرفي براي گفتن داشته باشد.
يارمحمدي تاكيد كرد: در اين راستا مصرف كنندگان هم محصولات مجاز را شناسايي كرده و آنها را مصرف مي كنند و آمار دقيق محصولات كشاورزي در اختيار مسئولان ذي ربط قرار مي گيرد.
وي تصريح كرد: وجود برند ملي براي محصولات كشاورزي، مسئولان گمرك كشور را ملزم مي كند در صادرات محصولات كشاورزي دقت بيشتري كنند.
يارمحمدي در پايان گفت: طراحي برند ملي براي محصولات كشاورزي راهي براي پيشرفت و توسعه صادرات محصولات كشاورزي است و عرصه را براي پرورش محصولات ارگانيك فراهم مي كند./س