روايت دراماتيك نمايش جدا از تاثيرگذاري جلوه هاي بصري و آواها،در "سمفنوني واژه ها" از سوي بدن صورت مي‌گيرد.

مهدي امين لاري، كارگردان نمايش "سمفوني واژه ها" كه اين روزها در لابي تئاتر سالن انتظار تئاتر شهر اجرا مي شود در خصوص اين اثر نمايشي كه در قالب محيطي حضور يافته است به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:تئاتر محيطي يك اتفاق بسيار خوب است كه ‌آثار براساس فضا و مكان طراحي مي شود و استقبال از آن بي نظير است.
وي افزود:در ابتدا بسياري فكر مي كردند آثاري كه شرايط اجرايي در سالن را نداشته و يا از امكانات برخوردار نبوده به شكل محيطي اجرا مي شود،‌در صورتي كه اين فكر اشتباه است؛ زيرا اين گونه ‌آثار به طور كامل براساس همان محيط طراحي شده است.
امين لاري تصريح كرد:برخي از اين اجراها به صورت كلي حتي قابل اجرا در يك سالن قاب عكسي و يا حتي بلك باكس نيست و اجراي سمفوني واژه ها نيز از همان دسته به حساب مي‌آيد.
اين كارگردان بيان كرد:در اين اثر تنها از آوا و بدن در قالب موزيكال استفاده مي شود،سبكي كه در كشور ما بسيار مهجور است.
وي با اشاره به اين كه اين اثر يك خط داستاني مشخص دارد،بيان كرد:شيوه ارتباطي كه اين نوع اثر با مخاطب برقرار مي‌كند همانند يك اثر رئال نيست و به طور قطع جلوه هاي بصري تاثير بسيار دارد.
امين لاري اضافه كرد:در اين اثر روايت دراماتيك ما از سوي بدن صورت مي‌گيرد؛مخاطب در طول اجرا رمزگشايي كرده و ساختار دراماتيك را درك مي‌كند.
وي با اشاره به اين كه چنين شيوه اي ماندگاري بيشتري دارد،اظهار داشت:در اين نوع اثر نمايشي مخاطب مجبور است؛پيچيدگي ها را تحليل كند و آن ها را در ذهن خود بشكافد در صورتي كه سير داستاني معمولي است اما پرداخت متفاوت است.
وي در رابطه با موسيقي اين اثر تصريح كرد:موسيقي در اين كار كمك بسياري مي‌كند و به طور مسلم يك كاراكتر است كه دچار  تحول مي شود و مانند رستيال هاي اپرايي در كنار بدن،‌روايت غير مستقيم اما موازي با روايت قصه دارد كه مخاطب با المان هاي بدن و از اين طريق به مفاهيم قصه پي ببرد.
گفتني است؛"سمفوني واژه ها" تا آخر خرداد ساعت 16 در لابي سالن انتظار تئاترشهر به صحنه مي رود و احتمال تمديد آن تا 9 تير نيز وجود دارد./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار