وب‌گاه‌ها و پرتال‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي بر اساس استانداردهاي بين‌المللي، در آزمايشگاه سنجش و ارزيابي وب‌گاه‌ها ساماندهي مي شود.

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد ارتباطات دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني، مهندس علي حکيم‌ جوادي با اشاره به تدوين استانداردهاي بومي و بين‌المللي براي وب‌گاه‌ها و پرتال‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي و حاکميتي تصريح کرد: اين وب‌گاه‌ها بايد خدمات و اطلاعات خود را بر اساس اين استانداردها در اختيار مردم قرار دهند.
وي با اشاره به برگزاري سومين دوره جشنواره ارزيابي وب‌گاه‌هاي حاکميتي و لزوم روزآمدي و ارزيابي دقيق وب‌گاه‌ها بر اساس شاخص‌هاي تدوين شده افزود: محتوا، شکل، سهولت دسترسي و امنيت از جمله شاخص‌هايي است که در ارزيابي وب‌گاه‌ها بايد مورد توجه قرار گيرد؛ چرا که پرتال‌ها و درگاه‌ها پنجره ورود کاربران به خدمات الکترونيکي دستگاه‌هاست و بر اين اساس هر فردي براي دريافت خدمات از طريق اين پرتال‌ها بايد به لحاظ کيفيت، نوع خدمات و در دسترس بودن با مشکلي مواجه نشود.
وي گفت: برخي از سامانه‌ها و درگاه‌هاي دستگاه‌ها در کشور به مرحله استاندارد نرسيده‌ است و بر اين اساس برگزاري جشنواره ارزيابي وب‌گاه‌ها براي سنجش خدمات و اطلاعات ارائه شـده و رعايت حداقل استانداردها، بسيار ارزشمند خواهد بود.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تدوين شاخص‌هاي مورد ارزيابي را بر اساس شاخص‌هاي بومي و ملاحظات کشور بيان و اضافه کرد: سازمان فناوري اطلاعات ايران آزمايشگاهي را با همکاري دانشگاه تهران ايجاد کرده است تا در اين آزمايشگاه وب‌گاه‌ها براي استانداردسازي و آزمايش بر اساس شاخص‌ها بررسي و سنجش شود.
وي گفت: ايجاد وب‌گاه استاندارد، مطابق با استانداردهاي نوين جهان يکي از شاخص‌هاي برنامه پنجم توسعه است که آزمايشگاه سنجش و ارزيابي وب‌گاه‌ها مي‌تواند با سنجش کيفيت دسترسي و امنيت اين هدف را برآورده کند؛ در نهايت در مراحل بعدي همه دستگاه‌ها ملزم خواهند شد براي سنجش استانداردها به اين آزمايشگاه مراجعه کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار