هفته آينده، پزشکان انگليسي در تظاهرات و اعتصابي بي سابقه اي طي 40 سال گذشته در اعتراض به برنامه هاي رياضت اقتصادي اين کشور، از پذيرش بيماران امتناع کرده و اعتصاب چند روزه اي خواهند داشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ديلي ميل؛ با اين حساب و با توجه به تعداد مراجعان و بيماران هفته اي در اين کشور، حدود 1 ميليون بيمار هفته آينده دچار مشکل مي شوند.

اعضاي نظام پزشکي و پزشکان اين کشور اعلام کرده اند، که طي اعتصاب 24 ساعته خود تنها بيماران بسيار اورژانسي با شرايط بسيار حساس را مي پذيرند.

در اين ميان، حدود 1.5 ميليون قرار ملاقات با پزشکان کنسل مي شود که تعداد کثيري از اين قرارها به سالمندان و کودکان مربوط مي شود.

اعتراض پزشکان اين کشور، درپي اعمال سياست رياضتي آن مخصوصا شرايط تازه اعلام شده زمان بازنشستگي براي پزشکان صورت مي گيرد.

دولت انگليس در شرايط کنوني مجبور به اعمال سياست هايي براي جلوگيري از افزايش کسري بودجه و بدهي ها است و اين در حالي است که کاهش بودجه بخش هاي خدمات درماني و بهداشت، به طور چشمگيري بوده و البته با انتقادات وسيعي روبرو شده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادي؛ اجراي سياستهاي رياضت اقتصادي با هدف کاهش کسري بودجه و بدهي از سوي دولت ديويد کامرون، تاثير منفي بر مردم اعم از اقشار رده بالاي جامعه مانند پزشکان و اقشار آسيب پذير اين کشور خواهد داشت.

اجراي سياست هاي رياضت اقتصادي از سوي دولت لندن، پس از جنگ جهاني دوم بي سابقه است و احزاب مخالف دولت، بشدت از اجراي اين سياست ها انتقاد مي کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار