نرخ گراني كاغذ بالاتر از تورم در كشور بوده كه اين مسئله خود به خود موجب گراني كتاب مي‌شود.

زهرا يزدي نژاد،نويسنده و مدير انتشارات خورشيد باران در گفتگو با خبرنگار بخش ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت:گران شدن قيمت كاغذ و افزايش قيمت آن نسبت به تورم در كشور،علت اصلي گراني كتاب در ايران است.
يزدي نژاد ،قطع شدن يارانه‌ي خريد كاغذ را يكي  ديگر از دلايل افزايش قيمت كتاب دانست و در اين رابطه افزود:اگرچه حذف يارانه كاغذ مانع ادامه كار سوء استفاده گران شد؛اما بسياري از ناشران به خصوص ناشران خصوصي دچار ضرر و مجبور به تعطيل كردن موسسات انتشاراتي خود شدند.
مدير موسسه انتشاراتي خورشيد باران در مورد راهكارهاي تنظيم بازار آشفته كتاب گفت:دولت از يك سو و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و همه مسئولان مربوطه از طرفي ديگر بايد بخشي از هزينه هاي مربوط به چاپ و انتشار كتاب را متقبل شوند؛زيرا توجه به حوزه هاي كتاب و كتابخواني توجه به پيشرفت علمي و فرهنگي كشور بوده و هيچ ضرر و زياني براي اشخاص و يا نهادهاي مختلف ندارد.
وي تصريح كرد:موسسات،‌نهادها و مسئولان حوزه هاي گوناگون فرهنگي بايد با يكديگر هماهنگ شده و مطابق با ضروريات و نيازهاي فرهنگي جامعه تصميمات لازم را در خصوص كاهش قيمت كتاب و پر رونق كردن بازار كتاب بگيرند و در اين بين نظرات ناشران پرتجربه مي‌تواند در تصميم گيري ها راهگشا باشد./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار