معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 10 از اجرای عملیات باز پیرایی فضایی سبز ونصب باکس های گل در سد در ورودی مساجد منطقه خبر داد.

مهرداد زنگنه فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این که ایجاد فضای سبز به وضعیت روحی شهروندان و زیبا سازی بصری شهر کمک می کند افزود: عملیات باز پیرایی باغچه ها و فضای سبز مساجد منطقه در دست اجراست و تاکنون در 18 مسجد منطقه باکس های گل و گل های زینتی نصب شده و فضای سبز نیز بهسازی و باز پیرایی شده است.
وی تصریح کرد: در مسیر زیر گذر خیابان آزادی تقاطع خیابان یادگار امام ،‌386 باکس گل کاری رنگی، دو باکس طبقاتی و دو باکس افشان درختی نصب شده و مجهز به سیستم آبیاری قطره ای است همچنین 50 درصد از عملیات احداث فضای سبز حاشیه بزرگراه در دست احداث یادگار امام با کاشت 1000 متر مربع گل، درخت، درختچه و چمن واحداث شبکه آب خام انجام شده است.
 معاون امور شهری و فضای سبز منطقه با اشاره به اقدامات در دست اجرای اداره فضای سبز اظهار داشت: نصب لوازم بازی در بوستان زنجان، مرمت وتعمیر لوازم بازی بوستان نور و تعویض کفپوش زمین بازی بوستان های هفت چنار، چناران ، جی و زنجان از مهم ترین کارهایی است که برای تامین امنیت کودکان به هنگام بازی در بوستان ها در دست اجراست.
 زنگنه فر با بیان دیگر اقداماتی که در بوستان ها و فضای سبز منطقه انجام می شود اضافه کرد: باز پیرایی فضای سبز بوستان زنجان ، شهید عرب، امام زاده معصوم، و معابر آن ، تعویض نیمکت ها فرسوده بوستان ها ، اجرای نور پردازی در بوستان نور و بازسازی بوستان های هزار شهید، شهید عرب، تهرانی، شهیدان باقری زند نیز از جمله اقدامات تجهیزاتی است که با هدف فراهم کردن محیطی شاد و دلپذیر اهالی صورت می گیرد.
 وی همچنین با بیان اجرای برنامه آموزشی رایگان در 4 بوستان یادآور شد: در راستای ترویج و توسعه فضای سبز برنامه آموزش نگهداری گل و گیاه در بوستان های نیلوفر، رضوان، شهیدان باقری زند و بوستان هزار شهید برای علاقمندان برگزار می شود.
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 10 اعلام کرد: با هدف افزایش سرانه های فضای سبز محدوده، عملیات نصب باکس های گل و فضای سبز عمودی در خروجی تونل توحید و بروی عرشه پل ها نیز در آینده انجام می شود.

** نصب نرده ایمنی BRTبا همهیاری اداره فنی و ترافیک شهرداری منطقه
 
 فرزاد اسکندر نژاد معاون اداره ترافیک شهرداری منطقه 10 با اشاره به مرمت و نثصب نرده ایمنی BRT  در سطح منطقه عنوان کرد: به منظور ایمن سازی و افزایش دید و سهولت در تردد عابران در خیابان قزوین ضلع شرق دو راهی قپان مسیر ‌BRT در راستای رفاه حال شهروندان این اداره نسبت به مرمت و نصب نرده ایمنی در مسیر فوق الذکر اقدام به عمل آورد.
 اسکندر نژاد ا دامه داد: با تلاش مجدانه این اداره، به منظور تسهیل در تردد شهروندان با آرامش خاطر به همت استفاده از فضا و خدمات مجموعه ورزشی شهدای جیحون در خصوص مرمت نرده ها مسیر عابر پیاده در انتهای خیابان جیحون جنب ورزشگاه اقدام کرد.
وی در ادامه با اشاره به تعمیر و مرمت خطر نما در سطح منطقه اذعان داشت: با هدف ارایه خدمت رسانی به شهروندان و به منظور ایمن سازی و بالا بردن ضریب ایمنی و افزایش  دید عابران در هنگام تردد در ضلع شرق خیابان گلبن جنوبی نسبت به عملیات نصب و مرمت تابلوهای خطر نما در معبر فوق اقدام کرد.

* رعایت حقوق شهروندان با جمع آوری مواد خانی

 محمود اکبری رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه 10 گفت: به منظور رعایت حقوق شهروندی، با تلاش اداره ساماندهی مواد دخانی از ضلع جنوب خیابان قزوین و از پارکهای سطح منطقه با همکاری و همیاری فراوان این اداره با اداره محیط زیست جمع آوری شد.
 اکبری با اشاره به بازدید از کیوسکهای مطبوعاتی در سطح نواحی و منطقه اعلام کرد: با تلاش این اداره و اداره خدمات شهری ، بازدید از کیوسکهای واقع در خیابان های رنجبر، جیحون بعد از کمیل انجام شد واین فعالیت به منظور رعایت موارد مربوط به عدم سد معبر، پرداخت عوارضی کیوسکها هر سه ماه یکبار، خذف زواید از اطراف کیوسکها، رنگ آمیزی کیوسک توسط متصدی هر 6 ماه یکبار با استفاده از رنگ سفید و سبز مجاز و نظافت و پاکسازی انجام شد و برای کیوسک هایی که عوارض 6 ماهه را پرداخت نکردند اخطار صادر شد.
 رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه 10 اعلام کرد: با توجه به کنترل و نظارت بر عملکرد اصناف تجاری سطح محدوده و همچنین جلوگیری از تخلف این املاک در موضوع سد معبر، اداره ساماندهی نسبت به ابلاغ 6 مورد اخطاریه به اصناف تجاری متخلف و دارای سد معبر اقدام به عمل آؤرد و این عملیات در خیابان های کمیل غربی و 20 متری نظامی انجام شد.
*حذف تبلیغات محیطی غیر مجاز با تلاش اداره زیبا سازی شهرداری
 علی امر الهی معاون امور زیباسازی شهرداری منطقه 10 از حذف تبلیغات محیطی غیر مجاز در سطح منطقه خبر داد وافزود: در راستای جلب رضایتمندی شهروندان عملیات جمع آوری بنرهای غیر مجاز و تاریخ گذشته در سطح منطقه و تمام نواحی به اتمام رسید.
 امرالهی ادامه داد: از آنجا که آلودگی ها و ناهنجاری های موجود در بدنه شهری از جمله مواردی است که بر زشتی و آلودگی های بصری می افزاید و تاثیر مطلوبی در سیمای شهر می گذارد و از این رو این اداره نسبت به پاکسازی و امحای دیوار نویسی توسط اسپری سطح محدوده اقدام کرد و این فعالیت با هدف حذف آلودگی های بصری آراستگی منظر شهری در خیابان قزوین انجام شد.
 معاون اداره زیبا سازی شهرداری منطقه 10 گفت: تجمع آلودگی بر نماها، موجب زشتی واز بین رفتن سطح نما می شود بنابر این مسئولان و شهروندان هر چند وقت یکبار نسبت به پاکسازی نماها اقدام و از آنجاکه پیشرفت و توسعه شهر وحل مشکلها و معضلات شهری در گرو حرکت دو طرفه مسئولان و مردم است در این راستا با هدف آراستگی و آلودگی های بصری عملیات شست وشو خیابان های آزادی، سی متری جی و خیابان شبیری انجام شد.
 معاون اداره زیبا سازی شهرداری منطقه خاطر نشان کرد: به منظور حذف زواید فیزیکی ازم عابر عمومی، این اداره نسبت به ابلاغ 14 مورد اخطاریه املاک تجاری متخلف اقدام کرد و این عملیات با هدف بازگشایی معابر و همچنین جلوگیری از خطرات بعضی از این موانع برای عابران به پایان رسید./ز

 

برچسب ها: باز پیرایی ، معابر ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار