دبیر کل نهاد کتابخانه ها و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در سال گذشته این نهاد اقدام به خرید 20 میلیارد تومان کتاب برای کتابخانه های کشور کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛منصور واعظی، دبیر کل نهاد کتابخانه ها و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور دیروز در نخستین همایش نویسندگان استان و مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین دوره انتخاب کتاب برتر سال 90 گفت: در راستای حمایت از آثار مکتوب و نشریات این آمادگی وجود دارد که آثار نویسندگان استانی نیز خریداری شود.

وی افزود: امروز گفتمان اصلی و قالب در دنیا گفتمان سیاسی و اقتصادی نیست بلکه گفتمان فرهنگی است.

واعظی ادامه داد: ایران به عنوان کشوری با پیشینه بلند و مولفه های مهم هویتی و فلسفه وجودی تاریخ خود، قرار است تا رویداد فرهنگی بزرگی را رقم بزنند و آن بستر سازی برای منجی عالم است.

وی اظهار داشت: چیزی که امروز هم در تعاملات و هم چالش های اصلی وجود دارد در حوزه فرهنگ رقم می خورد، تنها یک گفتمان در مقابل ما وجود دارد و آن ارزش های آمریکایی یا تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی است.

دبیر کل نهاد کتابخانه های کشور گفت: امروز برای همه آشکار شده است که انقلاب اسلامی انقلابی نیست که با تهاجم نظامی بتوان با ان مبارزه کرد.

وی اذعان داشت: معنی و مفهوم بسیجیان امروز ایجاد یک لشکر با ایثار و با گذشت است که بتواند انقلاب و رسالت جهانیش را را به سرانجام برساند.

واعظی در ادامه گفت: امروز یک بسیجی نمی تواند با تفنگ و آر پی جی کار کند بلکه باید با رسانه، سینما، فیلم، اینترنت و قلم کار کند و این نیاز امروز کشور ما است.

وی خاطرنشان کرد: نباید فقط به مسائل فرهنگی استان توجه کرد بلکه باید به تمام مسائل کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران توجه شود، اگر بخواهیم در محدوده جغرافیایی خود بمانیم دشمن می تواند ورود پیدا کند.

دبیر کل نهاد کتابخانه های کشور اضافه کرد: امروز اگر قائل باشیم که نهضت 99 درصد در آمریکا کلام انسانیت و عدالت است باید بخش اصلی جبهه فرهنگی ما در نیویورک باشد.

وی با اشاره به ایجاد کتابخانه مشاهیر در استان گفت: کار بسیار ارزنده ایست.

واعظی افزود: در نهاد کتابخانه ها دو سال قبل بخش سفارش تولید محتوا ایجاد شده است، در بخش پژوهش نیز بیشتر به صورت تخصصی به موضوع کتابداری و کتاب پرداخته می شود و تا کنون 50 موضوع تحقیقی کامل شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.