مدیرعامل شركت صندوق حمایت از بخش كشاورزی استان اصفهان گفت: سرمایه این صندوق از 180 میلیارد ریال در سال گذشته پس از مراحل قانونی هم اینك به 241 میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان 'محمدباقر فاطمی' اظهار داشت:در سال قبل توافقنامه ای با سازمان جهاد كشاورزی استان در ارتباط با پرداخت مبلغ 180 میلیارد ریال به امضاء رسید.

وی افزود: این مبلغ بابت یارانه طرح های آبیاری تحت فشار، بهینه سازی مصرف سوخت در مرغداری و گاوداری، مكانیزاسیون كشاورزی، كشاورزی حفاظتی و توسعه تعاونی های تولید در اختیار جهاد كشاورزی استان قرار گرفت.

به گفته وی، در سال گذشته همچنین تسهیلات بانك كشاورزی به مبلغ 570 میلیارد ریال اخذ و بین سهامداران این صندوق بر اساس درخواست اعضاء توزیع شد.

وی خاطرنشان كرد: تسهیلات پرداختی به سهامداران حداقل سه برابر سرمایه عضو در نزد صندوق حمایت از توسعه كشاورزی استان اصفهان بوده است.

فاطمی گفت: مبلغ یكصد میلیارد ریال از محل فروش املاك و مستغلات دولتی متعلق به سازمان جهاد كشاورزی به صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی برای افزایش سرمایه اختصاص یافت.

وی برنامه های سالجاری صندوق را ترغیب تولیدكنندگان بخش كشاورزی در ایجاد تشكل ها برای خرید سهام، عضویت در شركت ملی توسعه بخش كشاورزی و استفاده از تسهیلات و ظرفیت های صندوق توسعه ملی به منظور اجرای طرح های واجد شرایط بخش كشاورزی استان برشمرد.

گفتنی است:صندوق حمایت از توسعه در بخش كشاورزی استان اصفهان در سال 83 با سرمایه اولیه 9/7 میلیارد ریال با 13 عضو فعالیت خود را آغاز كرد و اكنون با سرمایه 241 میلیارد ریال و 323 عضو به كار خود ادامه می دهد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.