رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

رشد چشمگیر بودجه سازمان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی گفت: بودجه سازمان بهزیستی در سال جاری 30 درصد رشد یافته است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در حاشیه برگزاری اختتامیه جشنواره حضرت علی اکبر(ع) طی نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های این سازمان در سال گذشته عنوان کرد: طی سال 90 در عرصه های مختلفی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و به موضوعات توانمند سازی همه جانبه توانمند سازی معشت و اقتضای نگاه ویژه ای شد.
 وی افزود: در اواخر 11 ماه، یک از 30 هزار واحد تحویل مدد جویان تحت پوشش بهزیستی شد و حدود 77 هزار شغل برای این افراد ایجاد شد.
وی با اشاره به مشکلات پیشگیری و درمان اعتیاد  در سال 90 افزود: با توجه به اصلاحاتی که در پیشگیری و درمان اعتیاد صورت گرفت سازمان بهزیستی به عنوان مرکز صدور مجوز باری کمپ های ترک اعتیاد همچنان فعالیت می کند.
رئیس سازمان بهزیستی به اشتغال معتادان بهبود یافته اشاره کرد و یاد آور شد: در سال 90 بیش از 3 هزار شغل برای این افراد تامین شده ودر همین راستا نیز مراکز DTC کمپ های اعتیاد توسعه یافت و تمایل بهزیستی با  ستاد مبارزه با مواد مخدر  در حال حاضر بسیار عالی است.
دکتر هاشمی با توجه به اقدامات صورت گرفته در بحث آسیب های اجتماعی اظهار داشت:خط تلفن 123 در این راستا تقویت شده و تعداد خودرو نیز برای اورژانس اجتماعی هم خریداری شد وبرای قانون مند کردن اورژانس اجتماعی اعتبار ویژه و منابع انسانی نیز تامین خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هدف  اصلی سازمان بهزیستی جلوگیری از تولید معلولیت است؛ افزود: به همین منظور بنیاد های پیشگیری از اعتیاد در خراسان رضوی افتتاح شده و در شیراز، یزد، تبریز، واصفهان نیز بنا بر تاسیس است.
 رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به سهمیه سوخت بنزین معلولان گفت: از این به بعد ماهیانه 15 هزار تومان از اول مرداد ماه سال جاری به عنوان ماوالتفاوت سوخت به این افراد تحویل داده می شود.
هاشمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر جمع آوری معتادان افزود: نیروی انتظامی همکاری خوب وشایسته ای در زمینه جمع آوری معتادان دارد اما بهزیستی ضابطه قانونی برای جمع آوری معتادان ندارد .
وی اضافه کرد: مسیر قانونی برای این کار باید طی شود.
هاشمی با اشاره به میزان افزایش مستمری افراد تحت پوشش این سازمان گفت: امسال بهزیستی با 30 درصد افزایش بودجه مواجه بود که در حوزه پرداخت مستمری به مدد جویان بیش از 15 درصد رشد خواهیم داشت./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار