یکی از تفاوت های اساسی بچه های امروز با بچه های نسل قبل این است که تفریحات امروز آنها مانع تجربه تفریحات نابی است که بچه های دیروز با آن زندگی کردند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ طبق  تحقیقات موسسه نشرال تراست انگلستان، امروزه یک سوم والدین به فرزندانشان دیگر اجازه امتحان کردن کارهای خطرناکی مثل بالا رفتناز درخت را نمی دهند،که در نتیجه آن بچه ها با تجربه های کمتری از بازی در محیط های بیرون از خانه بزرگ می شوند و از کارهایی مثل دنبال کردن حشرات واهمه دارند.

 در کنار این تحقیقات درباره ی بچه های امروز دنیا ،کاش به این موضوع که بازی های زیبا و تفریحات نابی مثل سنگ و کاغذ و قیچی،لی لی ،اسم و فامیل ،وسطی ،هفت سنگ،گرگم به هوا  و قایم باشک و ... که در بین بازی های رایانه ای مثل کال  دیوتی5 ،ارتش مجنون،نید فور اسپید کربن و موتور سواری اکشن و ... گم شدند نیز بپردازیم و بدانیم که تاثیرات منفی این بازی ها روی بچه ها ی امروز روز به روز بیشتر می شود.

 

همچنین تحقیقات نشان می دهند که بچه های امروز کمتر ب10 درصد زمان بازی شان را به بازی اهی بیرون از خانه و محیط های طبیعی و حیات وحش سپری می کنند.و در مقابل به طور میانگین در طول روز 2 ساعت و نیم تلویزیون تماشا می کنند.

اما در کنار این بازی ها ی رایانه ای و استفاده ی مفرط از تلویزیون چه تاثیرات مثبتی در کودکانمان  شاهد هستیم که آن را ناشی از موارد ذکر شده بدانیم.

و در آخر یادمان باشد که کودکانمان در بازی هایی که انجام می دهند زندگی می کنند

پس بیشتر مراقب آنها باشیم ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.