معاون فرماندار سلماس گفت: نبود اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان مشكلات زیادی را در بخش فرهنگی و گردشگری سلماس به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاارن ارومیه علیرضا علیزاده، در جلسه كارگروه میراث فرهنگی و گردشگری سلماس افزود: اخیرا نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان راه اندازی شده كه نتوانسته پاسخگوی مسائل میراث فرهنگی و گردشگری در سلماس باشد.

وی با اعلام اینكه سلماس با قدمت 9 هزار ساله قبل از میلاد و با 37 اثر تاریخی ثبت شده یكی از قدیمی ترین شهرهای آذربایجان است گفت: در دو سال اخیر سدهای زولا و دریك در این شهرستان به بهره برداری رسیده و پشت این سدها می تواند زمینه خوبی برای جذب گردشگر به استان و شهرستان را فراهم سازد.

وی اظهار كرد: باید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با همكاری بخش خصوصی امكانات و زیرساختهای لازم برای این مناطق را فراهم سازد.

وی با اشاره به اینكه آبگرم منطقه ایسی سو در 25 كیلومتری سلماس نیز به عنوان منطقه نمونه گردشگری به تصویب رسیده گفت: برای اجرای این طرح 400 میلیون ریال اختصاص داده شده كه میراث فرهنگی تاكنون اقدامات موثری در این منطقه را انجام نداده است.

وجود تپه های باستانی و تاریخی اهرنجان و كول تپه، كتیبه سنگی مربوط به دوره ساسانی و آثار متعدد تاریخی دیگر، شهرستان سلماس را از جایگاه خاصی در زمینه فرهنگی برخوردار كرده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.