دبیركمیته هدفمندی یارانه ها در سازمان جهادكشاورزی آذربایجان شرقی اعلام كرد: پس از اجرای هدفمندسازی یارانه ها میزان سوخت مصرفی بهره برداران بخش كشاورزی این استان از 220 میلیون لیتر به 165میلیون لیتر رسیده و 25 درصد نسبت به قبل از هدفمندسازی یارانه ها كاهش یافته است.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، مؤمنی با اشاره به اینكه هدفمندی یارانه ها به افزایش بهره وری در توسعه پایدار بخش كشاورزی كمك كرده اس ت گفت: اثرات مثبت هدفمندی یارانه‌ها در شكوفایی اقتصادی بایستی واكاوی و اعلام شود.

وی اعلام كرد: اجرای طرح بهینه سازی مصرف سوخت در واحدهای دام و طیور ، گلخانه ها و موتور پمپ های استان و نیز انجام طرح جامع كشاورزی حفاظتی به موازات طرح هدفمند سازی یارانه ها ، موجب كاهش مصرف سوخت به میزان 54 میلیون و 709 هزار لیتر در بخش كشاورزی استان شده است.

 مومنی با اشاره به اینكه استفاده از سیستم جت‌هیتر ، آبخوری نیپل و مه‌پاش در مرغداری ها كاهش مصرف سوخت تا 20 درصد را به همراه دارد ، كاهش مصرف دارو به ویژه در مورد بیماری‌های تنفسی، بهبود راندمان تولید، كاهش حوادث آتش‌سوزی و كاهش آلودگی‌های زیست محیطی را از دیگر مزایای استفاده از فناوری های نو برشمرد.

وی با اعلام اینكه بیش از 53 میلیون لیتر سوخت یارانه ای در دو ماه نخست سالجاری توسط مدیریت های جهاد كشاورزی شهرستانها بین تولیدكنندگان و بهره برداران بخش كشاورزی آذربایجان شرقی توزیع شده است ، خاطرنشان كرد: هرچند سوخت مرغداریهای فاقد پروانه و چاههای غیر مجاز تا این لحظه تامین شده است ، ولی براساس آئین نامه وزارت جهاد كشاورزی از فصل زراعی آینده، سوخت یارانه ای این واحدها قطع خواهد شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.