تغییر مداوم مدیریت کلان صنایع دستی بزرگ ترین مشکل پیش روی این صنایع دستی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موقیعت این شهر در زمینه های هنری و توسعه شهری گفت:در حالی که هفته فرهنگ اصفهان با دوبلین شهردار این شهر اصفهان را جواهری پنهان نامیده امیدواریم مردم ایران این جواهر پنهان را به خوبی و شایستگی به دیگران بشناسند و توسعه و تولید صنایع دستی گامی موثر برای شناساندن فرهنگ کشورمان است.

غلامعلی فیض الهی استفاده از برخی نمادهای صنایع دستی در شهر را اقدامی موثر برای معرفی این آثار دانست و افزود:استفاده و به کارگیری از هنرهای سنتی و اصیل همچون کاشی کاری که ریشه در باورهای دینی مان دارد در طرح های شهرسازی باعث زیباترشدن شهر و معرفی فرهنگ وتمدن آن به دیگران است.

وی با اشاره به اجرای اقدامات موثر برای این سازمان بیان داشت:جلوگیری از فروش صنایع دستی خارجی در میدان امام(ره) با توجه به مصوبه ای در این راستا برگزاری جشنواره خواهر خوانده های که منجر به آشنایی این کشورها با فرهنگ و تمدن یکدیگر می شود از مباحث مورد توجه و مثبت برای صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی است.

رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان افزود:خوسبختانه اکثر هنرمندان این صنعت بیمه شدند و برای استفاده از بیمه تکمیلی نیز اقدام می نمایند.

فیض اللهی پس از اجرای کارهای موثر در زمینه حمایت از صنایع دستی تصریح کرد:مشکلات زیادی نیز بر سر راه صنایع دستی و هنرمندان آن وجود دارد که تغییر مداوم مدیریت کلان صنایع دستی از بزرگ ترین این مشکلات است که منجر به ناتوانی در معرفی جایگاه اصلی این صنعت شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.