مردم فیلیپین با تجمع مقابل سفارت آمریکا در مانیل به افزایش حضور نظامی آمریکا در کشورشان اعتراض کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان تی وی ، عده زیادی از فعالان فیلیپینی مقابل سفارت آمریکا در مانیل تجمع کردند و به سفر بنینو آکوئینو رئیس جمهور این کشور به کاخ سفید و افزایش روابط نظامی این کشور با آمریکا اعتراض کردند.

معترضان معتقدند که برگزاری مانورهای مشترک با آمریکا و حضور نیروهای نظامی آمریکا در فیلیپین باعث نقض حاکمیت ملی فیلیپین خواهد شد.

رناتو رایس از فعالان سیاسی ملی گرای فیلیپین گفت: ما به این موضوع خوشبین نیستیم و 20 سال بعد از اینکه ارتش آمریکا را از کشورمان خارج کردیم بدون توافق رسمی اکنون دوباره به فیلیپین برگشته‌اند. با این شرایط کل کشور به پایگاه نظامی تبدیل می‌شود.

معترضان با تجمع مقابل سفارت آمریکا در مانیل اعتراض خود را به سفر آکوئینو به کاخ سفید و دیدار با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نشان دادند.

دولت فیلیپین در سال 1992 همه پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور را جمع کرد و طبق قانون استقرار پایگاه نظامی در این کشور را ممنوع اعلام کرد.

دولت آمریکا اخیرا در راستای افزایش حضور نظامی خود در منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش‌های زیادی را برای افزایش روابط نظامی خود با کشورهای منطقه از جمله فیلیپین، متحد نظامی قدیمی واشنگتن، انجام داده است.

این موضع باعث خشم ملی گرایان فیلیپینی شده است.

براساس این گزارش، دو کشور در ماه گذشته یک مانور دریایی مشترک در نزدیکی مرزهای این کشور با چین برگزار کردند. اقدامی که منجر به تیره شدن روابط مانیل و پکن شد.

برچسب ها: فیلیپین ، تظاهرات ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار