معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري خواستار اختصاص مشوق‌هاي صادراتي به صادرکنندگان صنايع دستي از سوي وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد حسن موسوي در مراسم تجليل از تعدادي از هنرمندان برتر صنايع دستي کشور که در حال حاضر در سالن همايش‌هاي ميلاد نمايشگاه بين‌المللي تهران با حضور معاون اول رئيس‌جمهور در حال برگزاري است از محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور درخواست کرد تا اين مشوق‌ها به صادرکنندگان صنايع دستي کشور اختصاص يابد.

معاون رئيس‌جمهور در ادامه با اشاره به اهميت حضور ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي صنايع دستي در خارج از کشور از معاون اول رئيس‌جمهور درخواست کرد مساعدت لازم براي فراهم شدن زمينه حضور هر چه بيشتر هنرمندان صنايع دستي ايران در اين نمايشگاه‌ها فراهم شود.
وي با اشاره به قول مساعد وزير صنعت، معدن و تجارت در اين خصوص به وي در جلسه هيات دولت يادآور شد: اين موضوع در جلسات هيات دولت نيز مطرح شده و وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در اين باره قول مساعد همکاري داده است.
وي همچنين با اشاره به تصويب بيمه هنرمندان صنايع دستي در هيات دولت به معاون اول رئيس‌جمهور گفت: در اين مصوبه بيمه هنرمندان تا سن خاصي در نظر گرفته شده است بنابراين در اينجا از شما درخواست مي‌کنم ترتيبي اتخاذ نماييد که بيمه هنرمندان صنايع دستي شامل تمامي سنين شود.
وي همچنين خواستار مساعدت‌هاي مجموعه دولت در زمينه افزايش و گسترش اعطاي تسهيلات بانکي به هنرمندان صنايع دستي شد.
رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري در اين مراسم با اشاره به قدمت، تنوع و زيبايي صنايع دستي ايران يادآور شد:‌ 7 هزار سال سند معتبر صنايع دستي ايران يک فرصت مناسب براي افزايش توليد و صادرات صنايع دستي زيباي ايران زمين است.

وي با تشريح و تبيين نقش سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري در مبارزه با جنگ نرم دشمن افزود: سازمان ميراث فرهنگي با توجه به ماموريت‌هايي دارد در حال حاضر در نوک پيکان جنگ نرم با دشمن قرار دارد.
رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري با اشاره به اين که دشمن در عرصه نظامي و هسته‌اي با ايران ناکام مانده خاطر نشان کرد:‌از اين رو براي متوقف کردن روند رو به رشد ملت ايران روز جنگ نرم آورده است.
موسوي به برگزاري جلسات مذاکرات گروه 1+5 اشاره کرد و يادآور شد: دشمنان ايران در مذاکرات گروه 1+5 نيز در مقابله با سياست‌هاي صلح‌جويانه ايران درمانده‌اند و بنابراين مذاکرات را از استانبول به بغداد کشيده و قصد دارند اين مذاکرات را از بغداد به مسکو منتقل کنند در حالي که خودشان به خوبي مي‌دانند در اين مذاکرات شکست‌ خورده‌اند.
وي با اشاره به موانع پيش‌روي توليد و صادرات صنايع دستي ايران خاطر نشان کرد: در اين راه با دو مشکل بزرگ تحريم از سوي برخي کشورهاي غربي و همچنين خود تحريمي رو به رو هستيم.
وي با بيان اين که هر چيزي که مانع توسعه و صادرات صنايع دستي شود خود تحريمي است خاطر نشان کرد:‌ بايد با کمک هم اين خود تحريمي‌ها را شکست‌.
رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به اين که در جلسه فرداي هيات دولت کارگروه ميراث فرهنگي و صنايع دستي تشکيل خواهد شد از اين کارگروه به عنوان يکي از بهترين قابليت‌هاي و مشوق‌هاي حمايتي از توليد و صادرات صنايع دستي نام برد.

معاون رئيس جمهور ادامه داد: بايد از ظرفيت SWOT براي برطرف کردن مشکلات و تقويت شاخص‌هاي حوزه صنايع دستي استفاده کرد چرا که هر کشور پوينده، آينده‌نگري جزء وظايفش است.

رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري با اشاره به ديگر تعهد مهم سازمان متبوعش به دولت يعني ورود 5/7 ميليون گردشگر خارجي در سال 91 خاطر نشان کرد: اين دو تعهد بسيار بزرگ و با اهميت است و به طور حتم با تحقق اين دو تعهد بزرگ مي‌توان شاهد اتفاقات بسيار خوبي در حوزه صنايع دستي و گردشگري کشور بود.

وي همچنين يادآور شد: تنها با افزايش ورود گردشگران خارجي و نيز توجه به افزايش توليد و صادرات صنايع دستي مي‌توان مشکل بيکاري در کشور را ريشه‌کن کرد.

وي تصريح کرد: در صورت ورود 5/7 ميليون گردشگر خارجي تا پايان سال جاري به کشور و نيز افزايش 300 درصدي صادرات صنايع دستي ناگزير به وارد کردن نيروي کار از خارج از کشور هستيم.

رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري با اشاره به حمايت‌هاي بسيار مناسب دولت از برنامه‌ريزي‌ها و سياست‌هاي سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري يادآور شد:‌ خوشبختانه کارگروه ميراث فرهنگي و صنايع دستي در دولت نهايي شده و در جلسه فردا در هيات دولت اين کارگروه تشکيل و اعضاي آن مشخص خواهند شد.

موسوي خاطر نشان کرد: جلسات اين کارگروه هر 2 هفته يکبار برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به ارتباط مستقيم افزايش توليد و صادرات صنايع دستي با پيشرفت اقتصادي در جامعه يادآور شد: همه عزم استکبار جهاني براي متوقف کردن ايران و جلوگيري از پيشرفت مردم ايران جزم شده است.

رشد 300 درصدي صادرات صنايع دستي


موسوي با اشاره به تعهد سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري در زمينه رشد 300 درصدي صادرات صنايع دستي در سال 91 يادآور شد: اين تعهد بزرگي است که سازمان ميراث فرهنگي به دولت داده و کاملا اميدوار هستم که در اين راه موفق خواهيم شد./س

برچسب ها: صنایع ، دستی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار