معاون عربی آفریقای وزارت خارجه کشورمان ضمن ابراز همدردی با بازماندگان فاجعه تروریستی منطقه حماة، مسوولیت آن را متوجه برخی طرف‌هایی دانست که با شعار دفاع از مردم سوریه عملاً از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، حسین امیر عبداللهیان در واکنش به نشست به اصطلاح دوستان سوریه اعلام کرد: برخی طرف‌ها بجای حمایت از تروریست‌ها از مردم سوریه حمایت کنند و فریاد مردم مظلوم بحرین را مورد توجه قرار دهند.

وي با ابراز همدردی با بازماندگان فاجعه تروریستی اخیر در منطقه حماة (روستای القبیر) تداوم این قبیل اقدامات را جنایت تروریستی سازمان یافته علیه بشریت خواند و مسوولیت آن را متوجه برخی طرف‌هایی دانست که با شعار دفاع از مردم سوریه عملاً از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

وي با تاکید بر این‌که «واقعیات را نمی‌توان از منظر افکار عمومی آگاه منطقه دور نگاه داشت»، از اعمال سیاست دوگانه انتقاد و اظهار كرد: بجای حمایت از تروریست‌ها در سوریه باید از طرح اصلاحات ريیس‌جمهور بشار اسد و تلاش‌های کوفی‌عنان نماینده دبیرکل سازمان ملل حمایت کرد و نیز وضعیت مردم بحرین را که مورد سرکوب، کشتار و شکنجه قرار دارند مورد توجه قرار داد.

معاون عربی آفریقای وزارت خارجه کشورمان با تاکید بر اهمیت امنیت و ثبات منطقه‌ای، توقف خشونت‌ها و گفت‌وگوی ملی و همه‌جانبه را مناسبترین راهکار دانست و افزود: همان‌گونه که راهکار نظامی در بحرین ناکارآمد بوده است، حمایت از تروریست‌ها در سوریه اقدامی شکست خورده، مغایر حقوق مردم سوریه و تهدید کننده صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی است./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار