معاون دریایی و بندری اداره كل بنادر و دریانوردی خوزستان از افزایش 59 درصدی تخلیه و بارگیری كالای كانتینری در بندر امام خمینی (ره) طی ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.


علیرضا خجسته در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: در این مدت 25 هزار و 987 TEU كانتینر به وزن 234هزار تن در این بندری جنوبی خوزستان تخلیه و بارگیری شده است.

وی تعداد كشتی های تمام كانتینری در دو ماه نخست سال جاری در بندر امام خمینی(ره)را 47 فروند برشمرد و افزود: این تعداد 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال 1390 افزایش داشته است.

معاون دریایی و بندری اداره كل بنادر و دریانوردی خوزستان ، میزان تخلیه كالای كانتینری طی این مدت را معادل 14 هزار TEUكانتینر عنوان كرد و اظهار داشت :این میزان تخلیه نیز از 76 درصد رشد برخوردار است و بارگیری كالای كانتینری طی همین مدت كه غالبا محصولات پتروشیمی است با رشد 43 درصدی بالغ بر 12 هزار TEU كانتینر است.

وی بهینه سازی سیستم عملیات تخلیه و بارگیری كالای كانتینری، مكانیزه سازی سیستم بارشماری این نوع كالا و ترغیب صاحبان خطوط كشتیرانی با ارائه خدمات جانبی و قیمت های نازل را از جمله عوامل رشد عملیات كانتینری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) عنوان كرد.

بندر امام و خرمشهر دو بندر مهم استان خوزستان در زمینه تخلیه و بارگیری كالای كانتینری محسوب می شود.

بندر امام خمینی (ره) با ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری 35میلیون تن كالای نفتی و غیرنفتی دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی هرمزگان است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.