كارشناسان اقتصادي اين كشور معتقدند كه تنها به علت تعطيلي چند روزه به مناسبت شصتمين سالگرد تاجگذاري ملكه، حدود 6 ميليارد پوند به اقتصاد بحراني اين كشور آسيب وارد شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ديلي تلگراف؛ اين هزينه هاي تحميل شده به اقتصاد بحران زده و بيمار انگليس در حالي است كه با تبليغات گسترده اين كشور براي شصتمين سالگرد تاجگذاري، توريست هاي زيادي از كشورهاي مختلف به اين كشور آمده و كشور انگليس درآمد بالايي از صنعت توريسم طي اين چند روز داشته، اما با احتساب چنين درآمدهايي بازهم هزينه 32 ميليون پوندي مراسم و هزينه هاي جانبي از اين دست كه كم نيز نيستند، توجيه نمي شود.

براساس آمار مركز تحقيقات تجاري و اقتصاد اين كشور، تعطيلاتي از اين دست هزينه هاي جانبي زيادي را به اقتصاد كشور تحميل مي كند؛ زيرا عملا توليد در چنين زمانهايي متوقف مي شود.
در واقع سلسله جشن هاي تاجگذاري در اين كشور، تداعي مفهوم ارباب_ رعيتي و سرگرم كردن مردم براي مدتي است تا مردم فراموش كنند كه مدت طولاني است با بحران اقتصادي و فشارهاي مالي، دست و پنجه نرم مي كنند.





آمارها نشان مي دهد كه با برآورد بالاترين درآمد اين كشور از صنعت توريسم با جذب مردم براي تماشاي جشن هاي سلطنتي، بازهم ضرر ناشي از تعطيلي صنعت و توليد اين كشور قابل چشم پوشي و جبران نيست.






اين در حاليست كه برخي مردم روزهاي بيشتري را براي گذراندن اينگونه تعطيلات مرخصي مي گيرند و در روزهاي بعد از آن مراسم نيز عملا توليد كشور به حالت نيمه تعطيل در مي آيد.






چنين هزينه هاي سنگين و البته جانبي كه ممكن است چندان به چشم نيايد، مي تواند بدنه اقتصاد بيمار اين كشور را بيش از پيش متزلزل كرده و در نهايت مردم و ماليات دهندگان كه اين روزها صداي اعتراضشان در ميان هلهله و شادي جشن هاي سلطنتي گم شده، بايد تاوان چنين هزينه ها و ضررهايي را بدهند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار