10 كودك از 10 قوم ايراني با لهجه ها و طراحي هاي لباس مخصوص به خودشان در "اعترافات ده كودك" ايفاي نقش مي‌كنند.

جعفر مهياري، كارگردان تئاتر و مدرس كه قرار است نمايشي را با نام "اعتراف ده كودك" اواخر تابستان در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به صحنه ببرد در خصوص اين اجرا به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: مشكل اجرايي ايناثر با آثار پيشين من تفاوت بسيار دارد كارهاي قبلي به شدت متكي به تصوير بودند كلام نداشتند و يا با حداقل كلام اجرا مي‌شدند.
وي افزود: در اين اثر كه مخاطب آن كودكان و نوجوانان هستند به طور كامل متكي به كلام است و تصوير در كليت نمايش جريان دارد و به شكل جزيي نيست.
مهياري تصريح كرد: چند وقتي است كه مشغول تدريس براي كودكان خردسالان و نوجوانان هستم و از مدتي پيش مايل بودم كه با آن ها كاري را ارائه دهيم.
وي ادامه داد: اجراي يك اثر نمايشي به عنوان نتيجه اي كه اين كلاس ها به دنبال داشته است هدف من بوده و با مشورت اساتيد ديگر آموزشگاه انديشه عليرضا خمسه و پرستو گلستاني تصميم گرفتم اين نمايش را به صحنه ببرم و هم اكنون مشغول تمرين هستم.
اين كارگردن اظهار داشت: اين نمايش با گروهي از هنرجويان دوره هاي قبلي و فعلي اجرا مي شود.
مهياري بيان داشت: شيوه هاي تدريس براي خردسالان و نوجوانان بسيار متفاوت است متد جوانان و نوجوانان به طور تقريبي يكسان بوده و با خردسال تفاوت دارد.
وي افزود: تفاوتهايي نيز بين متدهاي خردسال و كودك وجود دارد كه از جهاتي سخت تر و از جهاتي نيز كار را راحت تر مي‌كند.
مهياري با اشاره به اين كه ميزان توانايي هنرجويان خوب است اما كاركردن با اين قشر سني نيز كار راحتي نيست، بيان داشت: اين 10 كودك از 10 قوم مختلف ايراني از جمله كرد و لرد و گيلك هستند كه اين خود امتياز اصلي اثر محسوب مي‌شود.
وي ادامه داد: اين كودكان با لهجه هاي مربوط به قومشان و همچنين طراحي لباس مخصوص به خودشان در اين نمايش ظاهر مي شوند اما موقعيت مكاني آن هر جايي مانند كليسا و يا شبيه به آن كه اعتراف صورت مي‌گيرد مي‌تواند باشد.
اين كارگردان در رابطه با زمان اجراي اين اثر گفت: هم اكنون در حال تمرين با اين 10 كودك هستيم و به دليل اين كه نسبت به اثر و اجرايي كه خواهيم داشت حساس هستم كمي با وسواس جلو مي روم.
مهياري خاطرنشان كرد: احتمال به صحنه رفتن اين نمايش در كانون پرورش فكري شهريور ماه است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.