دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب مقام نخست در زمینه کاهش مرگ و میر مادران در کشور شد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، بر اساس ارزیابی های انجام شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کاهش 50 درصدی مرگ و میر مادران موفق به کسب مقام نخست شد و به همین منظور دکتر وحید دستجردی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اهداء لوح تقدیر و نشان  از تلاشهای دکتر محمود شبستری رئیس دانشگاه قدردانی کرد.

در متن این لوح آمده است: تامین و بهبود سلامت افراد در گستره ایران اسلامی و تلاش در جهت ارتقاء شاخصهای بهداشتی که بیانگر توان علمی و برنامه ای نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه سلامت است. وظیفه همه متولیان و دست اندرکاران عرصه سلامت است، سلامت زنان در همه دوران زندگی به ویژه در مقطع باروری از اولویتهای نظام سلامت در تمامی کشورهاست و شاخصهای سلامت زنان در دوران باروری از جمله نشانگرهای وضعیت سلامت جامعه و توسعه یافتگی محسوب می شود.

اینک در دهه پیشرفت و عدالت و در روز جهانی ماما ضمن ارج نهادن به مساعی ارزنده جنابعالی و همکاران محترم از اهتمام و فعالیت جمعی آن دانشگاه که با بهره گیری از نیروی انسانی ماما در حوزه آموزش، بهداشت و درمان و اجرای به موقع بخشنامه های مصوب وزارت متبوع در حوزه زنان و مامایی در جهت ارتقاء سلامت مادران و خانواده قدم برداشته اید تقدیر و تشکر کرده، توفیق بیش از پیش شما را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

گفتنی است: بر اساس ارزیابی های انجام شده وزارت بهداشت در زمینه مامایی که در  شاخصهای مرگ و میر مادران، میزان سزارین، اصلاحات فضای فیزیکی بخشهای زایمان، داشتن برنامه عملیاتی سالانه، پیگیری کارانه مامایی در مراکز دانشگاهی، پیگیری وضعیت نیروی انسانی بخشهای زایمان، پیگیری اجرای طرح دوستدار مادر در زایشگاهها، انتصاب کارشناسان مامایی در پستهای مدیریتی انجام شد دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب مقام نخست شد.

پس از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان و اراک در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

در حال حاضر سالانه 102 هزار موالید در استان خراسان رضوی به ثبت می رسد و وضعیت مرگ و میر مادران بر اساس شاخصهای کشوری بیش از 50 درصد پایین تر از میانگین کشوری است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
اولا از پيامهاي كه به موبايل مي فرستي ممنونم حس خوبي به من دست مي ده ثانيا ا چشم خاكشير هم نمي خورم از كنار خيابان وبراي دانشگاه مشهد خوشحالم
آخرین اخبار