معاون فرماندار گناباد گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و احتمال شیوع بیماری‌ تب کریمه کنگو، اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان برای پیشگیری از این بیماری تلاش و تعامل چشمگیری داشته باشند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از گناباد، جواد محمدی ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به الزام اجرای طرح پزشک خانواده شهری به‌عنوان یکی از قانون‌های برنامه توسعه پنجم تمام ارگان‌ها و ادارات موظف به همکاری با ستاد اجرایی شهرستان به ‌منظور اجرای این طرح بزرگ برای برخورداری عموم مردم از عدالت در سلامت و کاهش هزینه اقتصادی مردم هستند.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و احتمال شیوع بیماری‌های التور و تب کریمه کنگو، اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان تلاش و تعامل چشمگیری داشته باشند تا بتوان مانند سال‌های گذشته این بیماری را نیز در شهرستان مهار کرد.

وی افزود: اداره آبفای شهری و روستایی به منظور جلوگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا به‌ ویژه‌ وبای التور نسبت به کلرزنی به موقع آب آشامیدنی شهر و روستاها مثل سابق اقدام جدی به عمل آورند.

وی ادامه داد: معاونت بهداشتی با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت نسبت به بازرسی از تمام مهمانپذیرها، رستوران‌ها و مغازه‌های سطح شهر و حومه برای کنترل وضعیت بهداشتی و توجیهات لازم رعایت موازین بهداشتی اقدام و با متخلفان احتمالی برخورد قانونی کنند.

محمدی گفت: شهرداری‌ها و بخشداری‌ها با هماهنگی دهیاران نسبت به تشکیل ستاد اتلاف و معدوم کردن حیوانات زیانکار ولگرد اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را ارائه نمایند.

وی ادامه داد: معاونت بهداشتی با هماهنگی شهرداران و شبکه دامپزشکی آموزش لازم را به تمام قصابی‌های سطح شهرستان و کارگران کشتارگاه‌ها در ارتباط با رعایت موازین بهداشتی از جمله استفاده مرتب از پوشش بهداشتی موقع ذبح دام و عرضه گوشت در مغازه‌ها، داده و با متخلفان برخورد قانونی کنند.

محمدی تصریح کرد: شبکه دامپزشکی نیز مانند سابق نسبت به سم پاشی تمام دامداری‌های سطح شهرستان و روستاها اقدام کند.

معاون فرماندار گناباد گفت: شبکه دامپزشکی و معاونت بهداشتی باید با هماهنگی شهرداری‌ها نسبت به اعلام عمومی در سطح شهر به صورت تبلیغات در ارتباط با عدم ذبح در معابر عمومی و محل‌های غیرمجاز اقدام کنند.

محمدی افزود: همچنین پلیس راهوار و فرماندهی نیروی انتظامی به رانندگان کامیون‌های حمل کاه در ارتباط با پوشش بار ماشین‌ها و انتقال آنها به دام شهر به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری‌های خاص اخطار جدی داده و در صورت عدم انتقال به دام شهر با رانندگان متخلف برخورد قانونی کنند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.