دومين جشنواره ملي خوشنويسي آيات قرآني به همت ، مركز هماهنگي توسعه و ترويج فعاليتهاي قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و انجمن خوشنويسان قزوين در شهريورماه 1391 برگزار مي‌شود.

مهدي رمضاني معاون فرهنگي و هنري ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين به خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوين  ضمن اعلام اين خبر گفت: فراخوان دومين جشنواره ملي خوشنويسي قرآني آيات در رشته‌هاي نستعليق، شكسته نستعليق، نسخ، ثلث و نقاشيخط و گرايش‌هاي نوين خوشنويسي منتشر شده است  و در آينده نزديك توسط دبيرخانه به كليه مراكز فرهنگي، هنري و قرآني و هنرمندان خوشنويس كشور ارسال خواهد شد.
وي ادامه داد:از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره، فراهم آوردن زمينه‌ مناسب براي بروز عواطف و انديشه‌هاي ناب و خلاق هنري، شناساندن هنر اصيل و ناب خوشنويسي به طبقات مختلف جامعه، شناسايي و تشويق استعدادهاي جوان و پرشور، تجمع هنرمندان خوشنويس در فضايي تخصصي و صميمي بر پايه همدلي و وفاق گروهي و ديدار با استادان برجسته  و همچنين دست يابي به يك خط مستقل در نگارش قرآن كريم مي باشد كه انشاالله با برگزاري اين جشنواره بتوانيم به اين اهداف دست يابيم.
وي در ادامه افزود:در اين جشنواره دو بخش نمايشگاهي و بخش مسابقه (الف- اصلي ب- جنبي) برنامه ريزي شده است كه موضوع  بخش نمايشگاه : آيات و يا مضامين قرآني" در تمامي خطوط اعم از"نستعليق- شکسته نستعليق- نسخ- ثلث- گرايشهاي نوين و نقاشي خط" بوده و موضوع بخش مسابقه تحرير سورهاي مبارکه الانسان و والعصر مي باشد.
وي در ادامه تصريح كرد:زمان برگزاري جشنواره نيمه دوم شهريورماه سال 1391 خواهد بود و كليه هنرمندان و علاقه مندان مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد فراخوان جشنواره و نحوه شركت در آن به سايت www.Qershad.ir و www.bici.ir مراجعه کنند./س
برچسب ها: جشنواره ، فراخوان ، قران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.