تعدادي از نمايندگان مجلس در تذكرات جداگانه، خواستار حفظ اقتدار و شان مجلس و همچنين استفاده از الفاظ مناسب در اظهارنظرهاي نمايندگان شدند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نماينده مردم پاكدشت در مجلس با استناد به ماده 77 آيين‌نامه داخلي،‌ در تذكري گفت: اعتراض‌هاي انجام شده به اعتبارنامه نمايندگان به صورت فله‌اي صورت گرفت كه اين رويكرد علاوه بر آسيب رساندن به شان و جايگاه مجلس، اقتدار آن را خدشه‌دار مي‌كند.

فرهاد بشيري در صحن علني امروز (سه‌شنبه) مجلس گفت: در آغاز كار مجلس نهم بايد همه نمايندگان با اقتدار به سوي تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم گام بردارند از اين رو اينگونه اعتراضات فله‌اي به اعتبارنامه‌ نمايندگان رويكرد درستي به نظر نمي‌رسد.

وي افزود: اگر ادله و يا دليلي وجود دارد، بايد اين موضوع در كميسيون‌هاي مربوطه مورد رسيدگي قرار گيرد و نبايد وقت مجلس گرفته شود.

بشيري همچنين تاكيد كرد كه مركزنشيني بلاي جان مردم استان تهران شده است كه مصداق بارز آن، درصد اعتبارات تخصيص پيدا كرده به اين استان نسبت به ساير استان‌هاي كشور است.

نعمتي نماينده مردم اسدآباد در تذكري ديگر گفت: شان مجلس بالاتر از آن است كه از الفاظي همچون فله‌اي در آن استفاده شود. تقاضاي من آن است كه نمايندگان در بيان اظهارنظرهاي خود از الفاظي استفاده نكنند كه در شان مجلس نيست.

وي همچنين از نمايندگان تهران خواستار شد كه كاري نكنند كه اين اتفاقات در مجلس به وجود آيد.

محسن صرامي نماينده خميني‌شهر نيز در تذكري ديگر، ضمن تاكيد بر حفظ اقتدار و شان مجلس گفت: استفاده از الفاظي همچون گروگان‌گيري و فله‌اي در شان مجلس نيست.

وي با بيان اينكه سونامي در انتخابات دوره نهم رخ داده است،‌ گفت: حدود 70 درصد نمايندگان مجلس نهم جديد هستند كه اين نشان دهنده استقلال مردم در انتخاب‌شان است.

رييس مجمع نمايندگان استان اصفهان همچنين از تمامي نمايندگان خواست از الفاظ ركيك استفاده نكنند و تاكيد كرد كه اينگونه رفتارها را نبايد به حساب مجلس نهم بگذارند./گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار