تحولات بسياري در ساختار مهمان دار براي بازيهاي تابستاني و زمستاني صورت گرفته از چند سال قبل با ابتكار رييس سابق كميته بين المللي المپيك، كميسيوني مأمور رسيدگي به وضعيت شهرهاي داوطلب شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: تركيب اين كميسيون با گذشت زمان و كسب تجربيات و بر حسب نياز، تغييراتي كرده و نمايندگان گروه هاي مختلف را شامل شده است.
پس از ماجراي مفتضحانه انتخاب شهر (سالت ليك سيتي) به عنوان مهمان دار بازي هاي زمستاني IOC اهميت خاصي براي گزينش اعضاي كميسيون ارزش يابي شهرهاي مهمان دار قائل شد. درحال حاضر براي انتخاب شهرهاي نامزد برگزاري بازي ها، كميسيون مزبور داراي 13 عضو است كه در آن 10 مرد و 2 زن به رياست نوال المتوكل از مراكش فعالتي دارند.
اين گروه با بازديد 20 روزه خود از شهر نامزد بازي هاي 2012 گزارش خود را به هيئت اجرايي IOC در سال داشتند كه در اجلال مطرح شده و طي آن چهار شهر لائيزيك، استانبول، ريودو ژانيرو و هاوانا از ليست نامزدها خط خوردند.
سرانجام پس از ارزيابي فراوان شامل پشتيباني دولت از بازي ها، عقيده و آراء مردم كشور، تأسيسات عمومي زيربنايي شهرمهمان دار، تأسيسات ورزشي، محل اسكان ورزشكاران و همراهان (دهكده بازي ها) شرايط و عملكرد محيط زيست، امكانات جا و اسكان بازديدكنندگان، ترانسپورت، مسائل امنيتي، تجربيات حاصله از انجام مسابقه ها و رويدادهاي ورزشي، مسائل كلي و عمومي و پيشينه مسابقات ورزشي در شهر و كشور داوطلب، هيئت اجرائي IOC پنج شهر پاريس، مادريد، لندن، نيويورك و مسكو را به ترتيب امتيازاتي كه به دست آورده بودند براي رأي گيري نهايي در اجلاس 117 IOC پذيرفت  و لندن نيز در گزينش نهايي پيروز شد./ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.