قانونمندي نه تنها در بحث سروسامان دادن به وضعيت اصناف، بلكه بايد در دل سينما و ميان اهالي آن متولد شود.

افسانه منادي كارگردان سينما به خبرنگار بخش سينما باشگاه خبرنگاران گفت: وجود ضعف در بدنه اصناف بخصوص صنف تهيه كنندگان سينما را در دستيابي به رشد و خودكفايي دچار مشكلات بزرگ و اساسي كرده است.
وي افزود: اصناف تاكنون از شرايط ايده ‌آلي براي حل مشكلات و رفع نيازهاي خود به صورت مستقل بهره مند نبودند.
اين كارگردان سينما تصريح كرد: قانومندي اصناف بايد از طريق تشكيل نهادهايي مانند كميته ساماندهي به صنوف به ايجاد مسير قانوني تشكل هاي سينمايي منتهي شود.
منادي اضافه كرد: قانون در سينما بايد توسط اهالي آن مورد توجه قرار بگيرد، در صورت بي توجهي اهالي سينما به ضوابط موجود ، اگر قوانين در سينما هم به مرحله ثبت و ضبط برسد، باز هم مشكلات كم نخواهد شد.
اين كارگردان سينما ادامه داد: ساماندهي صنوف نبايد تنها در بهبود شرايط صنف تهيه كنندگان صورت گيرد، بلكه اين اقدام بايد به صورت يك برنامه و اقدامي فراگير تمامي صنوف سينما را دربر بگيرد.
منادي ابراز داشت: قانونمندي بايد در امور تمامي اصناف وارد شده و فعاليت ها زير پرچم قانون انجام شود تا سينما بتواند حركت خود را به سمت خودكافيي ادامه دهد.
اين كارگردان سينما اظهار داشت: سينما با رونق حوزه توليد مي‌تواند صحنه اكران را با فيلم هاي زياد پر كند و از اين طريق، به مرز بهبود شرايط اقتصادي خود برسد و اين امر تنها با ساماندهي به وضعيت اصناف به ويژه صنف تهيه كنندگان صورتي واقعي به خود مي‌گيرد./م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار